Een zeer effectief GA Eagles heeft Jong Ajax de eerste nederlaag van het seizoen bezorgd. In de Adelaarshorst won de ploeg van Vlemmings ruim, 4-1.

Er zijn wedstrijden waarin alles meezit. Zo’n avond was het voor GA Eagles tegen Jong Ajax ook. In de openingsfase toonde het team van Michael Reiziger zich een klasse beter dan de thuisploeg. Na een steekpass van Eiting stond Johnsen alleen voor de Sonny Stevens en hij wist behendig af te ronden, 0-1.

Nog geen minuut later kantelde de wedstrijd. Sam Hendriks kwam na een pass van Suk alleen voor doelman Alblas. Het stiftje van Hendriks rolde uiteindelijk langzaam over de doellijn. De 1-1 stand was al snel een feit en daarna zat het GA Eagles alleen nog maar mee.

Nadat Sonny Stevens nog eens handelend moest optreden op een kopbal van de Wit kreeg de hard werkende Joey Suk de 2-1 in zijn schoen geworpen. Hij zag Bergsma namelijk een bal dramatisch terugspelen en de, soms stevig spelende, Suk profiteerde daar optimaal van. Even later stond Stevens Johnsen opnieuw in de weg door de bal met zijn voet bij de eerste paal weg te halen.

Waar Jong Ajax de eerste 25 minuten de bovenliggende partij was, kantelde het duel in het voordeel van GA Eagles. Vijf minuten voor de rust werd Tim Hölscher door Sjoerd Overgoor vrijgezet op de rand van het strafschopgebied. De onbesuisd inkomende Sidoel trok aan de noodrem wat hem op een rode kaart kwam te staan. De vrijetrap die volgde werd door doelman Alblas uit de hoek geranseld ten koste van een hoekschop. De scherp aangesneden corner van Hölscher werd vervolgens door Xandro Schenk keihard tegen de touwen gekopt, 3-1.

En zo had GA Eagles 25 minuten na adem gehapt maar stond het bij rust met 3-1 voor en had het ook nog het voordeel van de man-meer situatie. Overigens had het niet veel geschild of het verschil was over drie gekomen. Van 40 meter poogde Hendriks Alblas te verschalken maar hij zag zijn bal net naast gaan.

In de tweede helft controleerde GA Eagles het duel. Soms in een iets te langzaam tempo zocht de ploeg de aanval. Leon de Kogel verving na een uur spelen de immer hardwerkende Givan Werkhoven. Een minuut later had de Kogel de bal al achter Alblas liggen. Het stadion scandeerde de naam van Leon de Kogel weer, net zoals men deed in het jaar dat de Kogel GA Eagles hoogstpersoonlijk richting de eredivisie schoot. Hij had overigens wel de hulp van Hölscher en Hendriks nodig. Eerstgenoemde stuurde de topscorer alleen op Alblas af, op het laatste moment zag Hendriks de Kogel vrij staan die beheerst binnen schoot.

De wedstrijd was al lang en breed gespeeld. Het nodigde Vlemmings uit om de lang geblesseerde Orhan Dzepar in te brengen. De lang geblesseerde middenvelder maakte een aardige indruk in een gespeelde wedstrijd. Ook Dennis Hettinga mocht zijn opwachting nog maken, hij verving Joey Groenbast die na een blessure nog gebrek aan wedstrijdritme toonde.

In de absolute slotfase leek Sam Hendriks zijn tiende treffer van het seizoen te maken. Echter werd zijn kopbal na een voorzet van de Kogel afgekeurd vanwege buitenspel.

GA Eagles pakt door deze zege 10 punten uit de laatste vier duels. Daarnaast heeft de ploeg van Vlemmings dertien keer gescoord en tankt het vertrouwen voor de toekomst. Vertrouwen omdat het een lastige fase in de eerste helft goed doorkwam en uiteindelijk door effectiviteit opnieuw een ruime zege kon bijschrijven.

Klik hieronder op de foto voor het fotoalbum