Vanmiddag werd de topper tegen Ajax gespeeld. Go Ahead Eagles begon sterk aan de wedstrijd en had zich in de eerste 20 minuten kunnen belonen met 1-0 voorsprong nadat nieuwkomer Ritzmaier binnen de 16 meter was gevloerd en Leon de Kogel de toegekende strafschop mocht benutten. Helaas werd de strafschop te zwak ingeshoten en kon Onana de inzet keren. Hierna kantelde de wedstrijd kreeg Ajax de wedstrijd in handen. Het was Davy Klaassen die met een afstandschot de 0-1 aantekende. Even later mocht diezelfde Klaassen aanleggen vanaf 11 meter. Hij faalde niet dus stond de 0-2 op het scorebord. Na rust maakte Nermanja Gudelj de 0-3 vanuit een fraaie vrije trap. Dit was tevens de einduitslag.

Voor de wedstrijd was er nog de aandacht voor de actie spieren voor spieren. Ook werd er afscheid genomen van Jeffrey Rijsdijk die afgelopen zomer naar Almere City vertrok.

Later meer foto’s