De seizoensouverture tegen FC Groningen is geeindigd in een 2-3 nederlaag. Lange tijd leek een veel beter resultaat in het verschiet te liggen. De nieuwelingen Alex Schalk (18min.) en Lesly de Sa (50min.) hadden Go Ahead namelijk op fraaie wijze op een riante voorsprong gezet; 2-0.

Uitgerekend oud-Eagle Jarchinio Antonia deed de wedstrijd echter kantelen. Met twee assists en een doelpunt in de 87ste minuut was hij meteen van grote waarde voor zijn nieuwe ploegmakkers. Het veld was op dat moment door een wolkbreuk al lang onbespeelbaar geworden. WK-ganger scheids Björn Kuipers besloot begrijpelijker wijs de negentig minuten toch maar vol te maken. Maar omdat de Go Ahead-verdedigers de bal maar over de natte grond bleven spelen ontstonden er gevaarlijke situaties die uiteindelijk fataal afliepen.

Zo hield Go Ahead alsnog geen enkel punt over aan deze eerste competitiewedstrijd. Volgende week wacht promovendus Excelsior in Rotterdam. Een nieuwe kans om van de nul af te komen.

Stem hier op uw man of the match.

Alex Schalk
Bart Vriends
Xandro Schenk

Go Ahead Eagles – FC Groningen 2-3 (1-0)
18. 1-0 Alex Schalk
50. 2-0 Lesly de Sa
58. 2-1 Tjaronn Chery
75. 2-2 Michael de Leeuw
87. 2-3 Jarchinio Antonia

Gele kaart: Deniz Türüç (Go Ahead Eagles), Yoëll van Nieff (FC Groningen)
Scheidsrechter: Björn Kuipers
Toeschouwers: 7934

Go Ahead Eagles: Erik Cummins; Sven Nieuwpoort, Bart Vriends, Jop van der Linden, Xandro Schenk; Peter van Ooijen (71. Jeffrey Rijsdijk), Sjoerd Overgoor, Deniz Türüç; Lesly de Sa (83. Jules Reimerink), Marnix Kolder, Alex Schalk (68. Fernando Lewis).

FC Groningen: Sergio Padt; Tom Hiariej, Eric Botteghin, Johan Kappelhof, Yoëll van Nieff (64. Martijn van der Laan); Rasmus Lindgren (68. Michael de Leeuw), Tjaronn Chery, Maikel Kieftenbeld; Nick van der Velden, Danny Hoesen (88. Dino Islamovic), Jarchinio Antonia.