Go Ahead Eagles heeft in een knotsgek duel geen promotie weten af te dwingen. In de eigen Adelaarshorst werd uiteindelijk met 4-5 verloren nadat Go Ahead in de laatste minuut van de officiële speeltijd nog met 4-3 voor was gekomen.

De eerste helft van Go Ahead Eagles was wederom van een matig niveau. De Deventer formatie kreeg geen enkele normale aanval op de mat en stond na halverwege de eerste helft met 0-1 achter. Een enorme fout van captain Jeroen Veldmate werd vervolgens genadeloos afgestraft waardoor de ploeg van John Stegeman tegen een kansloze achterstand aan leek te kijken, 0-2.

Een discutabele strafschop in de laatste minuut van de eerste helft bracht Go Ahead Eagles toch weer terug in de wedstrijd. De aanvoerder maakte zijn fout goed en schoot de 1-2 tegen de touwen.

Na de rust werden de 10.000 toeschouwers getrakteerd op een wedstrijd die zijn weerga niet kent. Go Ahead sleurde, knokte en speelde redelijk. Het kwam al snel terug tot 2-2 en toen binnen het uur ook de 3-2 tegen de touwen viel leek alles de kant van Go Ahead Eagles op de vallen.

Richard van der Venne kreeg na ruim 70 minuten een grote kans om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Zijn schot eindigde uiteindelijk tegen de lat. Niet veel later schoot Hans Mulder de Waalwijkers weer naast Go Ahead, 3-3.

Het stadion raakte in de slotminuut nog in extase. Pieter Langedijk schoot met zijn eerste poging de 4-3 binnen waarna er nog vier minuten extra tijd resten. Daarna kreeg Go Ahead Eagles in een 3 tegen 1 situatie de ultieme kans om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Verheydt liet die mogelijkheid echter onbenut.

In de 94ste minuut kwam RKC echter toch weer langszij waarna de benutte strafschop van Bilate alleen nog voor de statistieken is.