In wederom een sfeervolle Adelaarshorst heeft Go Ahead Eagles goede zaken gedaan. Door de derde overwinning op rij, ditmaal tegen directe concurrent FC Eindhoven, nestelt de ploeg zich in de subtop van de Jupiler League. De eindsprint naar een plek in de play offs is daarmee uitstekend ingezet.

FC Eindhoven bleek gisteravond een meer dan taaie tegenstander. Vroeg storend werden de aanvallende intenties van de thuisploeg snel met succes ontregeld en waren de eerste speldenprikken op het doel van Sergio Padt snel een feit. Een afgekeurde goal waar je  vraagtekens bij kunt plaatsen en een vrije trap op de lat hadden zomaar de 0-1 op het bord kunnen brengen. Ook de Eagles liet zich echter niet ongemoeid. Twee levensgrote kansen voor Janota en Gerritsen leverden echter geen doelpunt op.

Koud na de thee bracht Patrick Gerritsen de Adelaarshorst in opperbeste stemming. Na een bal op de lat  van Antonia en een gestopte rebound kon hij de 1 – 0 binnenschieten. Drommen supporters voor de verkooppunten zullen de goal voor het eerst op tv zien. Lang bleef de voorsprong helaas niet op het bord staan. Een verdedigingsfout achterin stelde Eindhoven tien minuten later in staat de gelijkmaker te noteren. Er ontspon zich vervolgens een wedstrijd die twee kanten op kon kantelen.
De magie van een sfeervolle Adelaarshorst en een aanvallende wissel van Andries Ulderink beslisten echter de wedstrijd. Hartstochtelijk werd de ploeg in het laatste kwartier naar voren gedirigeerd. Op aangeven van de ingevallen van der Zwam wist Koen van der Biezen weg ter draaien bij zijn directe tegenstander en de keeper te verrassen. 2 – 1.
De welkome overwinning werd stevig gevierd na afloop in het supportershome. Ondersteund door zanger Michel bleef het nog lang onrustig in het supportershome . . . .

Stem hier op uw man of the match

Foto’s GA Eagles – FC Eindhoven