Go Ahead Eagles is van de nul af. De ploeg van trainer Paul Simonis wist met 2-0 te winnen van RKC Waalwijk. Door de overwinning op RKC kan Deventer opgelucht adem halen en is er weer reden tot lachen in de Adelaarshorst. Waar een enorme zware seizoenstart dreigde is er nu ruimte om met enig perspectief verder te kijken. Ondanks dat er de komende weken zware wedstrijden op het programma staan.

De thuisploeg begon zeer voortvarend aan het duel. Adekanye leidde zijn ploeg in de juiste richting nadat hij een prachtige aanval via Llansana en Tengstedt doeltreffend afrondde.

Even leek Go Ahead Eagles dit fantastische begin een goed vervolg te geven maar verder dan kleine mogelijkheden kwam de thuisploeg niet. De rood-gele formatie werd echter wel in het zadel geholpen door de, eerdere deze maand nog begeerde ,Yassin Oukili. Hij kreeg binnen twintig minuten namelijk twee keer een gele kaart voor twee identieke overtredingen.

Het maakte de missie voor Go Ahead Eagles niet makkelijker. De Waalwijkers trokken zich terug op de eigen helft en Go Ahead Eagles had veel moeite om de openingen te vinden. Finn Stokkers, die in de basis begon ten koste van Victor Edvardsen, zag een poging in de korte hoek gepakt worden door doelman Jeroen Houwen. Veel verder dan deze mogelijkheid kwam de thuisploeg niet. Maar met Nauber, in plaats van Amofa, in het hart van de defensie, gaf de thuisploeg ook geen kansen weg.

Na de pauze bleef het spelbeeld hetzelfde. Go Ahead Eagles had de bal en deed daar weinig mee. RKC beperkte zich tot verdedigen zonder een fatsoenlijke aanval op de mat te leggen. Go Ahead Eagles werd via Jakob Breum al snel gevaarlijk maar zag de inzet van de buitenspeler voorlangs gaan. Na een uur spelen viel de bevrijdende 2-0. Uit een hoekschop schoot Finn Stokkers raak en maakte daarmee sinds lange tijd weer een doelpunt. Het was ook een definitief einde van deze editie tussen de Deventenaren en de Waalwijkers.

In het verleden werden epische gevechten gevoerd tussen deze twee teams maar deze editie kwam daarbij niet in de schaduw. Het was vooral een editie waarbij twee teams hard opzoek waren naar een resultaat. En dat resultaat heeft de ploeg van Paul Simonis bereikt. De hatelijke nul is van teletekst verdwenen. Het zorgt hopelijk voor rust en vertrouwen bij de Eagles.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl