Go Ahead Eagles heeft in Amsterdam de eerste nederlaag sinds 30 augustus 2019 geleden. Op De Toekomst was Jong Ajax een aantal maten te groot en won verdiend met 5-1.

Jong Ajax maakte vanaf het begin de dienst uit op de eigen Toekomst. Onder aanvoering van toptalenten Naci Ünüvar en Brian Brobbey was de aanvalsdrang ontembaar voor de bezoekers. Het resulteerde in een 3-0 ruststand, door benutte penalty’s van Danilo en Brobbey –na overtredingen van Gino Bosz en Hobie Verhulst –en een doeltreffend schot van Danilo in de verre hoek.

In de openingsfase van de tweede helft richtte Go Ahead Eagles zich iets op, maar echte kansen leverde dat de ploeg van Jack de Gier niet op. Het was Jong Ajax dat de score tien minuten na de rust verder opvoerde. De Braziliaan Danilo voltooide zijn hattrick na een knappe actie van uitblinker Ünüvar.In het kwartier dat volgde werden beide ploegen tot tien man gereduceerd. Jong Ajax-speler Kik Pierie (neerhalen doorgebroken Martijn Berden) en Eagle Bosz (overtreding van achteren op Brobbey) zagen kort na elkaar de rode kaart.

De Amsterdammers vonden het hierna welletjes, maar moesten nog wel een tegentreffer slikken. Elmo Lieftink stuurde invaller Maarten Pouwels diep, die oog in oog met doelman Dominik Kotarski overtuigend raak schoot en een 4-1 stand op het bord zette. Het slotakkoord was deze avond was voor Quinten Timber, die de 5-1 aantekende met een hard schot in de onderhoek.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventerrtv.nl