Go Ahead Eagles heeft de seizoenopener verloren. In de Adelaarshorst werd zondagmiddag met 0-2 verloren van een bijzonder effectief Fortuna Sittard.

Ondanks dat de thuisploeg meer balbezit kende, samen met de meeste uitgespeelde kansen, werd er toch verloren van de Limburgse tegenstander in een zonovergoten Adelaarshorst.

Herdenking Kees Vierhouten
Voorafgaand aan het duel werd een beeltenis van Kees onthult door zijn familie. Op gebouw Larenstein is plek vrijgemaakt voor de veel te jong overleden ondernemer, daar is hij nu vereeuwigd met vele helden uit de rijke historie van de club aan de Vetkampstraat. Voor aanvang van het competitie duel werd ook een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis.

You ‘ll never walk alone
In de 51-ste minuut maande scheidsrechter Bos de Fortuna doelman even te wachten met het nemen van een spelhervatting. Daarmee werd de aandacht extra gevestigd op een applaus wat van de tribunes klaterde. De met rouwbanden spelende Go Ahead Eagles kon op die manier, samen met het publiek, het verlies van de clubman kracht bij zetten

De beste kansen
Terug naa de wedstrijd zelf: Het openingskwartier was het beste wat deze editie van Go Ahead Eagles – Fortuna te bieden had. Met uitgespeelde kansen voor Tengstedt, Adekanye en Amofa was de thuisploeg dicht bij de openingstreffer. Maar gescoord werd er echter niet. Fortuna kwam tot twee mogelijkheden na fouten in de opbouw van de thuisploeg. Het team van Danny Buijs scoorde echter ook niet.

Taai duel
Daarna ontspon zich een taai duel waarin nauwelijks iets te beleven viel en het voortkabbelde tot aan de rust.

In de tweede helft leek Go Ahead Eagles beter aanvallende intenties te hebben maar die werden door de creatieve Halilovic in de kiem gesmoord. De Kroaat scoorde, volledig tegen het wedstrijdbeeld in, de openingstreffer. Na de 0-1 van de gasten zocht de thuisploeg wanhopig de aanval maar zag zichzelf niet meer gevaarlijk worden.

Wat is realistisch?
De 0-2, ongeveer een kwartier voor het einde, bleek de definitieve beslissing. Geheel vrijstaand kopte de Franse spits Aiko de bal achter debuterend doelman Plogmann.

Zodoende start Go Ahead Eagles het seizoen met een 0-2 nederlaag. Dat hadden de meeste supporters zichzelf heel anders voorgesteld. De vraag is alleen of een veel hogere verwachting op dit moment realistisch is.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl