GA Eagles – AZ 3-0

Go Ahead, in de sterkst mogelijke opstelling, schoot fel uit de startblokken en binnen 3 muinuten stond het al 1-0. Nogal wat laatkomers misten dit doelpunt.Na een scrimmage voor het doel van Esteban schoot de weer scherpe Kolder simpel binnen: 1-0.

Later kreeg Rijsdijk nog een beste kans nadat hij vrj voor de doelman was gezet maar dit keer reddde Esteban goed. Vriends kreeg nog een goede kopkans uit een hoekschop maar mikte een paar meter over het doel. AZ, ook met het A-team begonnen, stelde er niet zo veel tegenover. Behoudens een aantal hoekschoppen wisten de Noord-Hollanders weinig gevaar te creeeren. Een keer belandde er zowaar een bal op de lat.

Tweede helft

In de tweede helft verscheen Go Ahead in dezelfde opstelling. Na een minuut of tien profiteerde Houtkoop van een mislukte terugspeelbal van Overtoom: 2-0. De snelle buitenspeler blesseerde zichzelf hierbij licht maar kon toch de wedstrijd vervolgen. Vijf minuten later mocht Kolder een strafschop benutten: 3-0. Inmiddels al zijn tiende doelpunt in de voorbereiding. De wedstrijd was hierna gespeeld en het grote wisselfestival kon beginnen. In de stand kwam geen verandering meer. Zelfs een curieuze terugspeelbal van Joran Pot kon daar niets aan veranderen..

AZ wist heel weinig af te dwingen en lijkt na het vertrek van enkele dragende spelers veel aan kwaliteit te hebben ingeleverd. Coach Gertjan Verbeek heeft dus nog heel wat werk te doen.

Go Ahead maakte een frisse en gretige indruk waarbij vooral Houtkoop en van der Linden hun puike vorm demonstreerden. Wouda werd nauwelijks getest en onduidelijk is of deze jonge en kleine Friese doelman klaar is voor het eredivisiewerk. Opmerkelijk is wel dat er opnieuw geen tegendoelpunt viel te noteren. Ondertussen duurt de Marsman-soap maar voort.

Beginopstelling Go Ahead:

Jurjan Wouda; Manouwa Amevor; Bart Vriends; Jop van der Linden: Xandro Schenk; Sjoerd Overgoor;
Jarchinio Antonia; Deniz Turuc; Marnix Kolder; Jeffrey Rijsdijk; Xander Houtkoop.

Fotogalerij GA Eagles – AZ

9 juli 2013|Niet gecategoriseerd|

Deel dit bericht:

GA Eagles – AZ 3-0

Go Ahead kwam fel uit de startblokken en Marnix Kolder opende al na 2 minuten de score na een scrimmage voor het doel van Esteban; 1-0. Jeffrey Rijsdijk kreeg nog een prima kans alleen voor de doelman, maar Esteban redde deze keer. Vriends kopte over uit een hoekschop

Beginopsteling Go Ahead Eagles;
Jurjan Wouda; Manouwa Amevor; Bart Vriends; Jop van der Linden; Xandro Schenk; Sjoerd Overgoor;

9 juli 2013|Niet gecategoriseerd|

Deel dit bericht: