FAQ items aan het laden...

Ga Eagles eerste koploper na klinkende zege

Go Ahead Eagles is, na een klinkende 5-0 zege op Jong Utrecht, de eerste koploper van de Eerste Divisie. De ploeg van John Stegeman presenteerde zich als frivool en werd bekroond met een grote zege en vijf scorende debutanten.

Dat John Stegeman een team aan het smeden was in de voorbereiding was al wel duidelijk. In de eerste thuiswedstrijd tegen Jong FC Utrecht werd dat direct duidelijk. Overal kreeg Go Ahead Eagles Jong FC Utrecht onder druk en al trok het de wedstrijd naar zich toe.

Bakx had na elf minuten de score kunnen openen maar zag zijn schuiver gepakt worden door Nijhuis. Even later was Jeff Stans dichtbij. Wederom kon Nijhuis pareren. Go Ahead Eagles wilde een snelle treffer forceren en ‘vergat’ na bijna twintig minuten Venema. Hij kon oog in oog met Verhulst niet tot scoren komen. Een minuut later was het aan de andere kant wel raak. Van der Venne tikte binnen nadat Navratil zijn tegenstander al door de benen had gespeeld.

Het kenmerkt de ploeg die Stegeman het veld in heeft gestuurd. Ze geven snel druk op de bal, zoeken overal de voetballende oplossing en zijn zeer doelgericht.

Na de vroege voorsprong zocht GA Eagles na meer treffers. Navratil was dichtbij maar schoot naast. Even later was Gino Bosz wel trefzeker waardoor het Deventer publiek zich na 35 minuten al kon gaan opmaken voor een grotere uitslag.

In de tweede helft leek de wedstrijd in eerste instantie voort te gaan kabbelen. Precies op het juiste moment trapte Go Ahead Eagles het gaspedaal weer in. De nieuwe spits Thomas Verheydt dook katachtig naar de bal bij de eerste paal, op een voorzet van de ingevallen Andrade. Het was de eerste treffer van de nieuwe spits en het betekende een 3-0 tussenstand na ruim een uur spelen.

De doelpuntenproductie was ook na de 3-0 nog niet gestokt. Publiekslieveling Pouwels werd een kwartier voor het einde van de wedstrijd in het veld gebracht voor Verheydt. Vorige week tegen Sparta had de jongeling vier minuten nodig om tot scoren te komen. Ook nu was de Dalfsenaar trefzeker. Hij stond zes minuten in het veld toen hij een voorzet vanaf de rechterkant beheerst binnen schoot.

Als kers op de taart bleek Paco van Moorsel de vijfde speler met een doelpunt in het eerste duel van Go Ahead Eagles. De middenvelder die vorige week pas zijn handtekening wist te zetten onder een contract bij de Deventer formatie. Hij bepaalde daarmee de eindstand op 5-0. Door dat doelsaldo is Go Ahead Eagles de eerste koploper van de Eerste Divisie. Een ware gedaanteverwisseling in drie maanden heeft er plaats gevonden in de Adelaarshorst. Echter maakt één zwaluw nog geen zomer, zal John Stegeman benadrukken.

U kunt dit jaar ook weer stemmen op de Eagle van het jaar. Kies de beste speler van deze wedstrijd op de homepagina en breng uw stem uit!

2018-08-19T11:45:02+02:0018 augustus 2018|Verslagen|