De derby Go Ahead Eagles – Heracles Almelo vond vanmiddag al na 21 minuten zijn Waterloo. De weergoden lieten scheidsrechter van Sichem geen andere keus dan de wedstrijd af te gelasten.

Een uur voor de wedstrijd gingen de hemelsluizen open in Deventer. Dit was echter nog niet direct aanleiding om de wedstrijd niet aan te vangen. Het veld in de Adelaarshorst kan wel wat hebben.Toen echter na amper een minuut het onweer losbarstte dirigeerde van Sichem de spelers naar de kleedkamer. Zo’n snelle staking moet uniek zijn in de historie van de eredivisie…

Toen het onweer uit de lucht was leek het duel gewoon uitgespeeld te kunnen worden. Regen en hagel namen echter al snel weer het heft in handen en geselden twintig minuten lang de spelers op het veld en de supporters op de onderste rijen van de hoofdtribune. Het veld raakte verzadigd en werd hierdoor langzaam maar zeker onbespeelbaar. Een definitief einde van wedstrijd was een logisch gevolg.

Wanneer en hoe de wedstrijd wordt overgespeeld is op dit moment nog niet bekend.

Xander Houtkoop