Go Ahead Eagles heeft Halil Colak per direct overgenomen van FC Twente. De aanvaller, die door GA Eagles sinds 2008 werd gehuurd van de eredivisieclub uit Enschede, tekent een contract voor drie seizoenen.

GA Eagles is zeer tevreden over de ontwikkeling van Colak, die in Deventer opgroeide, maar zijn opleiding genoot bij FC Twente. Ook andere clubs volgden het talent op de voet en toonden interesse in de diensten van Çolak.

GA Eagles en FC Twente bereikten deze week een akkoord over de voorwaarden rond deze transfer, waarna de clubleiding in gesprek ging met de speler. Beide partijen vonden elkaar in een driejarige overeenkomst.

GA Eagles betaalt een transfersom voor Halil Colak. Beide clubs hebben afgesproken geen mededelingen te doen over de hoogte van het bedrag.

Na afloop van de wedstrijd GA Eagles – De Graafschap (1-0) werd het nieuws van het contracteren van Colak bekendgemaakt. Commissaris technische zaken Marc Overmars was erg content met het aantrekken van de aanvaller. `Een unieke transfer voor GA Eagles, dat er in is geslaagd een van de grootste talenten van de Jupiler League vast te leggen. Dit is mede mogelijk gemaakt dankzij een aantal investeerders. Een prachtige avond voor GA Eagles, we staan bovenaan en contracteren Colak’, aldus Overmars.

Colak prees de slagvaardigheid van GA Eagles. `GA Eagles was er direct bij, men heeft veel vertrouwen in me. Ik ben de mensen daar zeer dankbaar voor, Deventer is mijn stad. Er was wel belangstelling van andere clubs, ook uit het buitenland, maar laat ik me eerst hier maar verder ontwikkelen, dan komt dat later wel’.

Ook Overmars was content over de instelling van de vleugelaanvaller. ‘Als je als speler naar het buitenland kunt en daar een hoop geld kunt verdienen, en toch kiest voor een langer verblijf in Deventer, dat toont het karakter van de speler’