In vier thuisduels op rij weet Go Ahead Eagles de nul te houden, echter ook maar één keer te scoren. Dat is te weinig om bovenin echt mee te doen, echter in de wederopbouw is die nul wel heilig bij Hans De Koning.

Zo liet de trainer bijna de gehele tweede helft Teije ten Den warmlopen, echter zonder die extra spits ook daadwerkelijk te brengen: “Maar je moet ook iemand er af halen en wilde niet opengooien”.

AFHANKELIJK

De eerste helft was aardig van de thuisploeg, er waren wat mogelijkheden voor beide ploegen. MVV was naar Deventer gekomen met het doel niet te verliezen. Bij Kowet loopt het nog steeds niet helemaal. Met name voorin ontbreekt het nog aan veel. Het team lijkt te afhankelijk van zijn spits Leon de Kogel die nauwelijks bereikt werd.

RENDEMENT

Wolters en Maatsen werden veelvuldig in stelling gebracht, echter het rendement was enorm laag van de flankspelers. Zwarthoed had weer zijn ‘momentje’ en tikte een bal op zijn eigen lat en Wolters schoot wild over vlak voor de thee. Dat was het dan wel na drie kwartier. Na de rust werd het iets opener, maar de echte overtuiging ontbrak.

EERSTE SCHOT

De Kogel ontfutselde Martina de bal en schoot vanuit de draai op doelman Coppens. Het eerste schot tussen de palen van de thuisploeg na 55 minuten voetbal. De hoekschop die volgde was nog wel gevaarlijk, maar de ‘storm’ ging weer liggen. Rijsdijk loste een teleurstellende Van Ewijk af op ¾ wedstrijd waarna Wolters de doelman nog eens testte met een ros uit de tweede lijn.

DREIGING

Randy Wolters kreeg behoorlijk veel ruimte richting het doel, maar ging daar te wild mee om. In het slotdeel van de wedstrijd werd Teije ten Den niet gebracht. De supersub liep vanaf de rust al warm, evenals Kenny Teijsse, maar De Koning wilde ook niet verliezen: In het slot was er nog wel wat dreiging van de thuisploeg die wel die treffer verdiende.

NET NIET

Bart Vriends zag zijn inzet van de lijn gehaald worden: “We geven niets weg, dat is progressie, maar voor de goal is het te weinig’. De aanvoerder sloot af dat het verbeterde veldspel nu vertaald moet worden in doelpunten. Die moeten komen van De Kogel: “Er zijn natuurlijk ook anderen, maar die maken hem ook niet”, aldus de spits die vervolgde: “De bezetting is niet helemaal super voor de goal, het is allemaal net niet”.

BLOEMEN

Trainer De Koning was niet te betrappen op negatieve kritiek: “Als je realistisch kijkt naar de ranglijst, doen we het goed met dat punt”. De trainer vervolgde: “De competitie duurt nog acht wedstrijden, pas aan het einde van de rit worden de bloemen verdeeld”.

Leon de Kogel

Hans de Koning