Over de gehele dag hebben zondag ongeveer tienduizend mensen de Open Dag van Go Ahead Eagles bezocht. Onder uitstekende weeromstandigheden genoten jong en oud van de vele activiteiten, live muziek (Stef Ekkel, De Dikdakkers en Bauke). Hoogtepunt was de presentatie van de eerste selectie en de staf aan het einde van de middag.

Go Ahead Eagles en de Supportersvereniging zijn zeer te spreken over het verloop van de Open Dag. ‘De hoge opkomst en het enthousiasme van de mensen bewijzen andermaal dat Go Ahead Eagles verankerd is in de Deventer samenleving’, aldus Richard Thannhauser. Ook de verkoop van seizoenkaarten stemt de club tot tevredenheid. ‘Begin vorige week hadden we er 2000 verkocht, na de Open Dag gaan we richting de 3000. Dat gaat de goede kant op.’
Opmerkelijk is ook de spectaculaire groei van de Go Ahead Eagles Kidsclub. Op de Open dag werd de magische grens van 1000 gepasseerd. Melvinh Hendriks (6) is het duizendste lid en kreeg uit handen van Miranda van Beynum (coördinator Go Kids) een seizoenkaart voor het komende voetbaljaar.
Ook de fanshop en de verkoop van gedragen kleding kon terugzien op een geweldige dag. Onze materiaalvrouw Carla Bruggeman raakte in korte tijd af van de gedragen wedstrijd- en trainingskleding. Bij de fanshop was het nieuwe trainingsjack een blikvanger. De nieuwe shirts waren vanwege het bereiken van een akkoord met de nieuwe shirtsponsor nog niet verkrijgbaar, maar zullen in de loop van deze week in de verkoop gaan.
Het enthousiasme was groot bij de spelerspresentatie, waarmee rond 16.30 uur de Open Dag werd afgesloten. Nadat de jeugd van Schalkhaar (winnaar 4 x 4 toernooi) en Chris Vosmeijer (ontwerper van de nieuwe seizoenkaart) in het zonnetje waren gezet, reikte Manuela Hannink (voorzitter Supportersvereniging GA Eagles) de bokaal uit aan de winnaar van de verkiezing ‘Eagles van het Jaar’. Deze prijs, waarvoor supporters wekelijks stemmen, werd gewonnen door Dave Bus, die in deze zomer verkast naar Longa uit Lichtenvoorde. Bus kreeg een warm onthaal van de supporters.
Ook de selectie en staf werden enthousiast ontvangen door de supporters. Éën voor één kwamen de spelers, begeleid door hun favoriete plaat, het veld op. De laatste die het veld opkwam was trainer Erik ten Hag, die het publiek bedankte.
Een woord van dank is ook op zijn plaats aan de Supportersvereniging, die tijd noch moeite had gespaard om van deze dag een succes te maken. Ook de vele vrijwilligers, die er een onvergetelijke dag van hebben gemaakt, verdienen een compliment. Zonder hen is het organiseren van een evenement van deze grootte voor Go Ahead Eagles niet mogelijk.

Foto’s van de opendag vindt u hier.