FAQ items aan het laden...

Invaller Givan Werkhoven houdt seizoen Go Ahead Eagles in leven

GA Eagles heeft de thuiswedstrijd tegen Helmond Sport met 3-1 gewonnen. Door de zege mengt GA Eagles zich in de strijd om de vierde periode en bestaat nog steeds de kans op een toetje aan het einde van het seizoen.

Met twee doelpunten in het laatste kwartier was invaller Givan Werkhoven de man van de wedstrijd. Hij moest toezien dat Aron Nemane zijn plaats weer innam vanaf het begin. De huurling van Manchester City was vorige week nog belangrijk bij de winnende treffer in Dordrecht, waardoor de keuze van Van Staa te verklaren is.

De Deventer formatie zou vertrouwen hebben getankt door de overwinning van FC Dordrecht. Daar was in de eerste helft weinig van te zien. Het tempo was laag, de geslaagde aanvallen op één hand te tellen. Een poging van Suk vloog, na een kwartier, aan het doel van, van Gassel voorbij. Vervolgens moesten de 7300 toeschouwers een kwartier wachten op een volgend opwindend moment. Daaruit kwam GA Eagles op voorsprong. Joey Suk kon raak koppen nadat doelman van Gassel de bal op zijn hoofd had getikt.

Het publiek in de Adelaarshorst ging er eens goed voor zitten maar kwam bedrogen uit. De wedstrijd kabbelde voort tot de 66e minuut. Nemane leek te ontsnappen aan de Helmond verdediging en werd op de rand van het strafschopgebied neergelegd. Warmolts kon met een rode kaart naar de kleedkamer vertrekken.

De wedstrijd leek gespeeld en uiteindelijk bleek dit een cruciaal moment. Echter bracht Zeldenrust de toeschouwers in het stadion in twijfeling. Hij bracht Helmond Sport, vier minuten na de rode kaart, op 1-1.

Jan van Staa bracht Langendijk en Werkhoven voor extra aanvallende impulsen. Werkhoven bleek een gouden wissel. De aanvaller schoot negen minuten voor het einde van de wedstrijd de 2-1 tegen de touwen. In eerste instantie lag van Gassel nog in de weg maar uit een moeilijke hoek, schoot Werkhoven alsnog raak.

De tien Helmonders kwamen daarna niet meer in het stuk voor. Achteraf bleek de rode kaart dus een cruciaal moment. In de allerlaatste seconden van de wedstrijd werd Givan Werkhoven helemaal matchwinnaar, door ook de 3-1 nog binnen te schuiven.

Door de zege van vanavond is er weer hoop in de harten van de Deventer voetbalsupporter. Als GA Eagles ook aanstaande maandag een goed resultaat boekt, dan is er zowel op de ranglijst als in de vierde periode nog van alles mogelijk.

2018-05-06T21:57:52+02:0031 maart 2018|Nieuws|