In de eerste thuiswedstrijd moest Go Ahead het opnemen tegen titelkandidaat NEC. Het werd een mooi voetbalavondje in een sfeervolle Adelaarshorst. Het was NEC die in de beginfase via Braken op 1-0 voorsprong kwam maar kort daarna tekende Hendriks namens Go Ahead al weer de 1-1 aan. Het was daarna Go Ahead dat via De Kogel, Langedijk en Hendriks de meeste kansen op een verdiende overwinning kreeg maar de scorebord bleef op 1-1 staan.  Al met al legde de mannen van Leon Vlemmings een goede partij op de mat neer met veel passie en strijd. Het vertoonde spel biedt genoeg perspectief voor volgende week wanneer we afreizen voor een wedstrijd tegen Helmond Sport.

Voor de wedstrijd was er nog een mooi officieel afscheid van Eagle Sander Duits.