Decheiver: “ik ben niet tevreden, want vooraf wil je gewoon thuis winnen, achteraf kan ik leven met een punt”.

De rode kaart voor Wolters was de kentering in het duel, nadien werd er gestreden. Af en toe was het spel ook wat naïef waardoor er te veel kansen werden weggegeven, echter stond doelman Zwarthoed briljant te keepen.

De Deventerploeg speelde voor het eerst onder leiding van Harry Decheiver in een stormachtige Adelaarshorst. Ze begonnen voortvarend met veel druk op diverse plekken, waardoor er mogelijkheden ontstonden door het hart, maar ook via de zijkanten.  Echter liepen de middenvelders de ruimtes dicht, waardoor de voorzetten ongevaarlijk bleven. Zwarthoed concludeerde: “de laatste bal moet beter en de bezetting voor de goal ook, daar moeten we stappen maken”.

SIMPEL
De uitblinkende doelman roemde trainer Decheiver: “Harry heeft hoog niveau gespeeld dat is te merken in de posities van de spelers, ook het druk-zetten gaat anders”. “Het spelletje is ook niet zo ingewikkeld, Harry houdt het ook simpel”, sloot de Volendammer af. Hij pakte zijn hoofdrol in de tweede helft. Voor rust was de hardwerkende Ten Den en de jongeling Džepar gevaarlijk, echter ook ongelukkig.

STORM
Ten Den speelde voor de geschorste De Kogel en miste het gôgme in de 16, daarnaast was leidsman Bax ook niet overal even scherp in. Terwijl een strafschop werd weggewoven en diezelfde Ten Den na een half uur over kopte in kansrijke positie, was de storm wel over. Echter de wind bleef de regen doorjagen tot in de hoeken van het stadion.  De rust was welkom voor de ploeg en het publiek.

MISTTEN
Dat publiek kon tijdens de thee afscheid nemen van Jop van der Linden. De verdediger speelde drie jaar in Deventer en verhuisde deze zomer naar AZ in Alkmaar. Gedurende dat afscheid zette Decheiver zijn ploeg weer op scherp en dat resulteerde al snel in kansen voor Ten Den en Sarota. Beiden mistten de scherpte richting de goal. De wedstrijd kantelde bij de rode kaart voor Wolters na 54 minuten spelen. Hij was te laat wat scheidsrechter Bax zwaar bestrafte met een veldverwijzing.

OVERWICHT
Met tien man verstopte de ploeg zich niet en behield het overwicht in eigen huis. “We spelen in ondertal en dan valt het balletje voor hun wel eens goed”, vertelde Zwarthoed na het duel ontspannen. Hij doelde op de 1 op 1 situaties die volgden voor Den Bosch. Havar kon de lang wachtende sluitpost niet verschalken en Zeldenrust, in dezelfde positie, even later ook niet. De wissels van Decheiver zorgden voor gevaar voorin met Maatsen en Van Ewijk.

KATACHTIG
Terwijl Zwarthoed katachtig een bal uit de onderhoek ranselde, besefte Kowet dat er meer te halen viel. Van Ewijk schoot echter geschrokken over vanaf 16 meter en Van der Meer werd getackeld binnen de beruchte lijnen. De warrig leidende Bax durfde niets meer te doen en de Bosschenaren maakten daar gebruik van. Maatsen werd gevloerd onderweg naar het doel en Van der Meer ging wederom als een geslagen bokser naar de grond.

NAÏEF
Het slotoffensief had zomaar drie punten op kunnen leveren, dat gold voor beide zijdes. Duits schoot een vrije trap hard op de vuisten van de Bossche doelman en Zwarthoed keerde een inzet van Khalouta. De 1 op 1 met Esajas was de vierde uitgespeelde kans welke niet besteed bleek aan de gasten: “ik heb een ploeg gezien die speelde om te winnen, echter te naïef waardoor je teveel weggeeft”, oordeelde Decheiver na afloop. Die zag ook Sarota en Maatsen in de slotminuut stuitten op de doelman aan de andere zijde: “Dat zou een gestolen overwinning zijn geweest, maar dat had mij niet uitgemaakt”.

INTERVIEWS:
Lars Lambooy: