FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles na bedroevend duel onderuit

GA Eagles heeft voor de tweede keer in één week een bedroevende wedstrijd op de mat gelegd. In de Vliert werd kansloos met 3-0 verloren van FC Den Bosch.

Dat de ploeg van Leon Vlemmings in de hoeken zit waar de klappen vallen is duidelijk. Dat tekende zich al in de eerste tien minuten van de wedstrijd af. Niek Vossebelt schoot na twee minuten een voorzet van dichtbij over. Niet veel later stond de thuisploeg op voorsprong. Mert had de bal van 45 meter op de onderkant van de lat geschoten alvorens Van der Sande tot scoren wist te komen.

FC Den Bosch ging een probleemloze wedstrijd tegemoet. GA Eagles, in een 1-4-2-3-1 formatie, gaf nauwelijks tegenstand. Het zwakke verdedigen van de ploeg van Vlemmings was voer voor meer aanvallen van de thuisploeg. Brouwers schoot na een snelle aanval hoog over. Maar even later wa het wel raak. Van der Sande schoot de bal na een goed lopende achter de kansloze Sonny Stevens.

Dat GA Eagles bedroevend voetbal liet zien bleek wel uit het feit dat er op een schot van Hendriks niets te noteren viel. Voor FC Den Bosch wel. Het werd voor rust namelijk nog 3-0. Dit eer rondde Vossebelt een voorzet van Van der Sande af.

De tweede helft was het aanzien nauwelijks waard. GA Eagles kon geen vuist maken en FC Den Bosch schakelde duidelijk een paar tandjes terug. Bij de ploeg van Vlemmings viel vooral op dat de spelers niet uit de voeten kunnen op hun posities. Dzepar had het lastig als linksback. Maar ook Hölscher met zijn rechterbeen aan de linkerkant en Langedijk met zijn linkerbeen aan de rechterkant bleken verkeerde keuzes. Iedere keer als GA Eagles dreigend leek te worden moesten deze spelers de bal afkappen. Met als gevolg dat er balverlies geleden werd.

Er moet bij GA Eagles, op het veld, heel snel iets veranderen, wil het niet voor de kerstdagen al een verloren seizoen worden. Of de dagen van Vlemmings gesteld zijn is een vraag die in de catacomben van stadion De Vliert niet beantwoord werden. Dat de druk op trainer Vlemmings torenhoog is, mag duidelijk zijn.

2017-12-02T00:25:38+01:002 december 2017|Verslagen|