Op de gezichten van de meeste spelers stond een tevreden uitdrukking toen direct na afloop van de wedstrijd tegen SK Brann werd nagepraat met familie. De tevredenheid is meer dan terecht na het 0-0 gelijkspel in de tweede voorronde van de Conference League.

Die tevredenheid zit met name in het spel dat de ploeg van Paul Simonis op de nieuwe hybride mat tentoonspreidde. Het was verzorgd, af en toe met enig risico, en passievol wat het nieuwe Go Ahead Eagles liet zien. Zonder sterkhouders als Bas Kuipers en Philippe Rommens die vertrokken maar ook de geblesseerden Nauber, Edvardsen, Saathof en Surray was de ploeg de bovenliggende partij. Die constatering, na ruim drie weken voorbereiding, bleek een hele prettige te zijn.

Na het eerste wapenfeit van SK Brann (schot Castro, redding van de Lange) was de thuisploeg aan zet. Tengstedt, die een heel behoorlijke wedstrijd speelde, had de bal na een fantastische actie van Bobby Adekanye voor het inschuiven. Echter was zijn inzet te zacht. Niet veel later was de smaakmaker van de eerste helft zelf aan zet. Maar ook Adekanye zag zijn inzet ruim voorlangs gaan. De mooiste Eagles-aanval werd na ruim een half uur op de mat gelegd. Echter was de poging van Adekanye niet iets te hoog gemikt.

De Adelaarshorst, met ongeveer 9000 toeschouwers gevuld, veerde regelmatig op en dat was al een mooie constatering. Een voorsprong halverwege was verdient geweest maar kwam er niet.

In de tweede helft leek het spelbeeld te kantelen. De Noren namen de controle waardoor Go Ahead Eagles vaker achter de bal aan moest lopen. Dit leverde echter weinig gevaar op en bleek de grootste kans van de tweede helft nog voor de thuisploeg. Adekanye kwam, na een mooie solo, echter de dicht op de keeper uit waardoor hij de bal niet langs de doelman kreeg.

Enig smetje op de avond is de rode kaart van Eric Llansana. Hij moest, na verkeerde timing van zichzelf, aan de noodrem trekken en werd in de extra tijd met rood van het veld gestuurd. Van invloed op de uitslag was het niet waardoor Go Ahead Eagles volgende week met perspectief naar Noorwegen vliegt.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl