Evenals de succesvolle vorige editie van het bekertoernooi bleek de eerste horde in de derde ronde een lastige.  Ditmaal was het hoofdklasser HSC’21 uit Haaksbergen dat meer dan goed partij bood.

In de eerste helft leek het zelfs de bovenliggende partij en creeerde het de beste mogelijkheden. Go Ahead Eagles met Jhon van Beukering voor van der Biezen en Gersom Klok voor Gerritsen als verse krachten in de aanvalslinie kon hier vrijwel niets tegenover stellen met een logische 0-0 ruststand als gevolg. In de tweede helft ging Go Ahead voortvarender van start. Al snel was het toch de individuele klasse die zoals zo vaak in dit soort wedstrijden het papieren niveau verschil in de score tot uitdrukking bracht. In de 48ste minuut wist Louis Pedro al combinerend met Theo Vogelsang de score te openen, 0-1. Erg bevrijdend leek de treffer niet te werken op het spel van Go Ahead Eagles. HSC’21 bleef gevaarlijk en het was nog lang wachten tot de wedstrijd ‘in het slot’ ging. In de 79ste minuut bepaalde de koud ingevallen Patrick Gerritsen de eindstand op 2-0. Aanstaande donderdag bepaalt het lot wie de volgende tegenstander gaat worden in het KNVB-bekertoernooi.
Vrijdag wacht RKC Waalwijk en zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden om tot een goed resultaat te komen.