FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles in dying seconds naar finale play-offs

Go Ahead Eagles heeft zich bij het ingaan van de laatste minuut geplaatst voor de finale van de play-offs. Aanvoerder Jeroen Veldmate bleek de matchwinnaar met een snoeiharde kopbal uit een corner.

Er zijn vaak van die momenten die een seizoen kunnen maken en breken. Go Ahead Eagles verkreeg het moment in de allerlaatste minuut van de vierde wedstrijd die het tegen FC Den Bosch speelde dit seizoen. Vier keer was de ploeg van John Stegeman beter dan FC Den Bosch en ook voor de vierde keer leek het genoegen te moeten nemen met een gelijkspel. Een gelijkspel dat niet voldoende zou zijn na de eerdere 2-2 in Deventer.

Tot Go Ahead Eagles in de allerlaatste minuut een hoekschop kreeg. Jeroen Veldmate, de captain die al het hele jaar het elftal leiding geeft, bleek het middelpunt in de feestvreugde. Het wurmde zich vrij tussen twee tegenstanders, gooide zich voor de bal en wist half vallend de bal hard achter een kansloze Van der Steen te koppen.

De keeper, die bij 31 doelpogingen in de Adelaarshorst slechts twee keer gepasseerd werd, bleef verslagen op de grond liggen. Go Ahead Eagles kreeg hem uiteindelijk op de knieën. Het leverde een uitbarsting van vreugde bij de 475 meegereisde supporters. Die, als ze het hadden gekund, iedere speler één voor één hadden willen knuffelen.

Go Ahead Eagles plaatst zich voor de finale van de play-offs waarin het RKC Waalwijk treft. Een tweeluik met perspectief. De Deventer aanhang zal de komende zes dagen in ieder geval dromen van een tocht naar de Brink.

2019-05-22T23:58:03+02:0022 mei 2019|Verslagen|