Even leek jongeling Siebe Schets matchwinnaar te worden in het Mandemakers Stadion en dat was geen gekke gedachte na afloop van de eerste helft. In de tweede helft ging het opnieuw mis voor de ploeg van Jan van Staa.
Go Ahead Eagles had in de eerste helft het betere van het spel. Vanuit de controle zocht het gestaag de aanval en dat werd na een klein kwartier beloond. Debutant in de basis, Siebe Schets, wist met een harde kopbal het net te vinden na een afgemeten voorzet van Robin Buwalda.
Daarna duurde het lang voor het publiek weer eens opveerde. De enige RKC kans voor de pauze was voor Greene. Hij zag zijn volley gekeerd worden door Sonny Stevens. Aan de andere kant was Orhan Dzepar dichtbij een treffer. De sierlijke middenvelder moest toezien dat zijn kopbal uit de hoek werd getikt door de doelman.
Pas na de pauze was RKC zich doordrongen van het feit dat het voor de laatste keer thuis speelde. GA Eagles werd vaker achteruit gedrukt. Het leidde tot de gelijkmaker nadat Dzepar ongelukkig op de bal stapte en Hettinga daardoor uit positie was. Siebe Schets kon vogelvrij binnen schieten.
Op het moment dat de gelijkmaker binnen viel, kon je aan zien komen dat GA Eagles deze wedstrijd ook zou verliezen. Typerend voor het seizoen bleek de ploeg, op het veld, overal te laat. Nog geen vier minuten later stond ex Go Ahead Eagles coach Hans de Koning met zijn ploeg op voorsprong. Van Eijma werd de matchwinnaar, daar waar Schets gehoopt had het te worden.
In de slotfase kreeg alleen de ingevallen Sam Hendriks nog een grote kans op de gelijkmaker. De uit vorm verkerende aanvaller wilde de doelman omspelen maar zag de bal van de schoen gepakt worden.
De vijfde nederlaag op rij voor de formatie van Jan van Staa leek even te betekenen dat het nog op een 19e plek kan eindigen. Maar met Helmond Sport – RKC op het programma is dat niet meer mogelijk. Bijkomstig feitje is dat Helmond Sport en RKC gaan strijden om de slechtst presterende BVO van Nederland te worden. Gelukkig gaat dit smadelijke feitje aan de Deventer trots voorbij.