FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles geeft zekere overwinning uit handen

Go Ahead Eagles heeft in een krankzinnige wedstrijd twee punten verspeeld. In de Adelaarshorst kwam de ploeg van John Stegeman tot twee keer toe op een voorsprong van twee doelpunten. Het bleek echter niet voldoende om drie punten bij te kunnen schrijven.

De ongewijzigde Deventer formatie kwam vliegend uit de startblokken. Slechts 24 seconden had Paco van Moorsel nodig om de 1-0 aan te tekenen. Hij was de maker van het doelpunt nadat Navratil zijn inzet van de doellijn gehaald zag worden. Vervolgens bleef Go Ahead Eagles heer en meester en leek het de wedstrijd al na tien minuten te beslissen. Richard van de Venne wist geheel vrijstaand raak te koppen.

Er volgde echter een kanteling na een kwartier. Op het moment dat de Adelaarshorst feest vierde ging Ferdy Druijf over de knie bij Roland Baas. De strafschop werd door de spits van NEC beheerst onder de doelman doorgeschoten.

Amper tien minuten later leek de wedstrijd wederom in Go Ahead Eagles voordeel te kantelen. Jeroen Veldmate schoot, net als afgelopen maandag in Utrecht, op subtiele wijze raak. De marge was wederom twee waardoor er geen vuiltje aan de lucht bleek.

Toch keerde NEC wederom terug in de wedstrijd. Oud Go Ahead Eagles speler Joey van den Berg wandelde op zijn gemak langs Richard van de Venne, vervolgens liet Jeff Stans de middenvelder ook lopen en werd Gino Bosz kinderlijk eenvoudig door de benen gespeeld op de rand van zijn eigen strafschopgebied. Het afronden van Van den Berg was niet best maar ook Hobie Verhulst greep niet in. Hij dook half over de bal heen waardoor het verschil plots weer één was.

Twee minuten later lag de wedstrijd opnieuw op zijn kop. Doelman Branderhorst ging ruimschoots onder een hoekschop van Pieter Langedijk door. Veldmate wist te profiteren van de fout van de doelman en schoot Go Ahead Eagles op 4-2. In de absolute slotminuut had Go Ahead Eagles ook de 5-2 nog kunnen maken. Echter schoot Langendijk zelf op doel terwijl er drie spelers vrij stonden voor Branderhorst.

Het begin van de tweede helft was voor de bezoekers. Via Okita was NEC dichtbij de 4-3. Echter zag de flankaanvaller Hobie Verhulst stijlvol redding brengen. Go Ahead Eagles kreeg een ultieme kans op 5-3 maar het zag Istvan Bakx in vrijstaande positie slap inkoppen.

NEC werd daarna wat dreigender en kreeg na 68 minuten een cadeautje van scheidsrechter Bakx. Druijf viel neer na licht contact met Veldmate. Spelers en trainers waren des duivels op de leidsman. Echter zag het NEC wederom terugkomen, 4-3.

De wedstrijd had alsnog in Eagles voordeel beslist kunnen worden. Navratil ging samen met van de Venne op de doelman af. De kersverse vader Navratil ging voor eigen succes en dat bleek een allerminst goede keuze. De dreiging van NEC nam vervolgens toe en vier minuten voor tijd kwamen de bezoekers alsnog langszij.

Een zekere overwinning liet Go Ahead Eagles door de vingers glippen. Daarnaast liet het de ultieme mogelijkheid op plek aan zich voorbij gaan en laat het ook na om de druk op FC Twente enigszins te verhogen.

2019-02-16T08:42:50+01:0016 februari 2019|Verslagen|