Go Ahead Eagles heeft niet alleen de thuiswedstrijd tegen MVV in winst omgezet maar het heeft ook weer kleur op de wangen. De ploeg van John Stegeman werd na negentig minuten beloond voor een prima tweede helft en wint met 2-0.

Voorafgaand aan het duel stond Go Ahead Eagles stil bij een clubicoon. De ernstig zieke Richard Thannhauser kreeg een waardig eerbetoon. De oud perschef en manager algemene zaken zit, naar eigen zeggen, in de blessuretijd van zijn leven en kon nog één avond genieten in de Adelaarshorst.
De overgang naar de wedstrijd voelt vervolgens raar en het duurde ook even voor de wedstrijd op gang kwam. MVV kreeg in de openingsfase een mogelijkheid via van den Hurk. De spits zag zijn kopbal echter voorlangs gaan.
Halverwege de eerste helft leek Go Ahead Eagles recht te hebben op een strafschop. Navratil werd gevloerd door zijn directe tegenstander. Scheidsrechter Higler, woof de situatie weg. Even later is diezelfde Navratil te snel voor twee tegenstanders. Zijn uitstekende voorzet werd op een haar na gemist door Thomas Verheydt en Bruno Andrade.
De opleving in de wedstrijd bleek van korte duur. Er was veel strijd bij beide teams maar gevaarlijke momenten waren er niet meer te noteren.
In de tweede helft kreeg Go Ahead Eagles weer kleur op de wangen. De ploeg ging met meer lef spelen en wist MVV na een uur  flink onder druk te zetten. De bezoekers wisselden daardoor verdedigend. Het hielp de ploeg van Ron Elsen niet. Bruno Andrade, die een getergde indruk maakte, zag één van zijn vele acties tien minuten voor tijd beloond worden. De snelle buitenspeler kwam met een knappe actie langs twee tegenstanders, versnelde naar binnen en zag de bal hard in de lange hoek achter Luuk Koopmans belanden, 1-0.
Stegeman zag in het laatste kwartier dat zijn ploeg vooruit bleef lopen en meer ruimtes kreeg. Daar kon men niet van profiteren. Toch werd de wedstrijd in het slot gegooid. In de eerste minuut van de extra tijd gleed invaller Maarten Pouwels de bal van de voeten bij doelman Koopmans waardoor de wedstrijd beslist was.
Door de overwinning houdt Go Ahead Eagles een aardig gaatje met de subtop en handhaaft het zich in de top van de eerste divisie.