Go Ahead Eagles heeft de thuiswedstrijd tegen Roda JC niet in een overwinning kunnen omzetten. De formatie van Jack de Gier kwam na ruim een uur pas in de wedstrijd en wist een achterstand nog om te buigen. Het opportunistische spel was onvoldoende om uiteindelijk nog te winnen.
De eerste helft kan in één alinea beschreven worden. Tijdens een foutenfestival werd een doelpunt van Roda JC afgekeurd vanwege een vermeende handsbal. Verder was er tot de rust weinig te beleven in de goed gevulde Adelaarshorst.

Na de pauze kwam Roda al snel op voorsprong via Ugbo. Hij verschalkte Beukema en Mertens die elkaar in de weg liepen.
Pa na een uur spelen kreeg Go Ahead Eagles daadwerkelijk kansen. Via Veldmate was de Deventer ploeg dichtbij de gelijkmaker. Echter zag hij zijn kopbal naast gaan. Twintig minuten voor tijd bracht invaller Rabillard de thuisploeg langszij. Dat deed hij na een crosspass van Corboz en een prima actie van Navratil.
In de slotfase speelde Go Ahead Eagles om te winnen maar het kreeg onvoldoende grip op het duel om drie punten af te dwingen. Met het achtste gelijkspel van dit seizoen schiet Go Ahead Eagles weinig op en mede daardoor is een zesde plaats op de ranglijst een terechte afspiegeling van het spel dat de ploeg laat zien.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl