FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles kansloos onderuit

Onvoorstelbaar slecht. Zo speelde GA Eagles in haar thuiswedstrijd tegen De Graafschap. De ploeg van Jan van Staa kreeg geen poot aan de grond en werd als een aangeslagen boxer in de tweede helft volledig knock-out geslagen, 0-4.

De eerste tegenslag in de wedstrijd kwam na ruim een kwartier. Sam Hendriks moest ziek het veld verlaten. Voorafgaand aan de wedstrijd was de spits, naar alle waarschijnlijkheid, niet fit genoeg. Een tik tegen het hoofd betekende voor Hendriks de definitieve knock-out.

Niet veel later liep Tutuarima de slap spelende Opdam voorbij en kon daardoor van Mieghem bedienen, 0-1. Vanaf dat moment speelde GA Eagles een verloren wedstrijd. Na de tegentreffer viel ook Bruno Andrade uit met een hoofdblessure.

Van Staa bleef ondanks vasthouden aan het 5-3-2 systeem waarmee GA Eagles geen enkele keer echt gevaarlijk werd. De backs, die in aanvallend opzicht veel meer moeten doen, lieten zich geen enkele keer zien. En ook in de combinaties was er geen enkele lijn in het spel van de thuisploeg te ontdekken.

In de tweede helft had GA Eagles al binnen tien minuten op een 0-3 achterstand moeten staan. Allereerst zag Serrarens dat Dekker de bal via zijn heup tegen de eigen paal drukte. Even later hield Xandro Schenk, als een veredelde ijshockey keeper, de bal van de doellijn.

Ook Tissoudali had tot scoren kunnen komen nadat Serrarens hem alleen voor Stevens had gezet. Het lukte de Graafschap niet om tot scoren te komen. Het was voorlopig het enige houvast voor de ploeg van Van Staa.

Het doek viel na een uur voetballen. Frank Olijve was de maker van een vlot lopende aanval. Niet veel later zette Tissoudali de hele Eagles defensie voor schut. één simpele voetbeweging en de weg naar het doel van Stevens lag open. De vijf verdedigers stonden erbij en zagen de 0-3 tegen de touwen vallen.

Het werd twintig minuten voor tijd nog erger. Serrarens was de maker van De Graafschaps vierde treffer en dat bleek het laatste doelpunt van de middag te zijn.

Voor GA Eagles eindigde de middag nog troostelozer. Een kleine groep aanwezigen vond het nodig om de feestende spelers van de Graafschap aan te vallen. Met arrestaties tot gevolg. Een troosteloze middag in de Adelaarhorst.

2018-03-05T08:32:42+01:004 maart 2018|Verslagen|