De spelers van Go Ahead Eagles noemden het veelal gelijkwaardig achteraf, maar de Deventer club miste de scherpte om echt in de wedstrijd te geraken.

Heerenveen startte fel en fanatiek en het duurde ruim 20 minuten voordat Kowet mee kon doen. Na een klein half uur schoot spits Lidberg veel te wild de mogelijkheid voorbij bij het doel van Noppert. Willumsson probeerde het van afstand, maar de openingstreffer was voor de thuisclub. Een afgeslagen aanval werd door Tahiri nieuw leven ingeblazen en daarbij vond hij verdediger Bochniewicz die, hangend in de lucht, de verre hoek vond achter De Lange.

Na de thee was Go Ahead Eagles iets nadrukkelijker in het duel met mogelijkheden voor Lidberg die Noppert onder vuur nam. De lange sluitpost bokste de bal vreemd weg waarna Willumsson Adekanye een vervolg bood. Maar de buitenspeler faalde hopeloos in de afwerking. Aansluitend had Kuipers een enorme sprint vanaf eigen helft en wilde op de 16 meter combineren met Lidberg, echter koos de Zweed voor eigen succes en schoot ruim naast.

Aan de andere kant testte Colassin De Lange nog die scherp bleek. Dat in tegenstelling tot veel Deventer spelers met Lidberg in de negatieve hoofdrol. De puntspeler kon, na een verdedigingsfout van Van Ottele, alleen op Noppert af, echter kreeg het speeltuig maar niet onder controle. Na ruim een uur wisselde Hake uiteindelijk aanvallend om in ieder geval kans te maken op een overwinning dat recht zou geven op een ticket voor play-offs in de voorronde van de Conference League.

Echter bleef het gebrek aan kwaliteit voorin schrijnend en toonde Heerenveen dat het beter was. Van Hooydonk stuitte nog op De Lange, maar dat was uitstel van de knock-out. 10 Minuten voor tijd toonde Nunnely zich gretiger voor het doel, na een voorzet van Tahiri, en de kleine invaller knikte keurig de 2-0 binnen.

Karaktervol bleef Kowet jagen op een treffer, maar Lidberg toonde zich wederom een zeer matige voetballer door open kansen om zeep te helpen. Geen schandelijke nederlaag, maar Hake had er wel meer van verwacht, zeker omdat RKC verloor in Leeuwarden. Uiteindelijk kon iedereen zich tevreden stellen met een meer dan uitstekend seizoen waarin vele spelers zich uitstekend profileerden onder trainer Hake.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl