Go Ahead Eagles is op de laatste speeldag haar podiumplaats in de eindrangschikking van de eerste divisie kwijtgeraakt. In de Vliert verloor de ploeg van John Stegeman geflatteerd van FC Den Bosch, 2-0.

De eerste helft kenmerkte zich als een schaakspel tussen twee ploegen die de schroom duidelijk niet van zich af durfden te spelen. Het was voorzichtigheid troef waardoor er slechts sporadisch een gevaarlijk moment te noteren viel.

De eerste mogelijkheid was voor Den Bosch, dat een schot van Beltrame uit de kruising getikt zag worden door Verhulst. Na ruim een kwartier noteerde Go Ahead ook haar eerste kans. Navratil sneed de voorzet op van der Venne net te scherp aan. Vervolgens duurde het tot de 34ste minuut alvorens er een nieuwe kans te noteren was. Wederom was Verhulst meester over een schot van Beltrame.

In de slotminuut van de eerste helft kwam de thuisploeg via linksback Khammas op voorsprong. Zijn solo bracht hem langs Navratil, Lelieveld en Bosz waarna Verhulst vervolgens de poging niet kon keren.

In de tweede helft liet Go Ahead Eagles een heel ander gezicht zien. De ploeg speelde met meer overtuiging en had ruim een half uur de overhand en kreeg kans op kans. Allereerst de grootste via Thomas Verheydt. De spits mocht aanleggen vanaf elf meter nadat er hands was gemaakt door Velkov. Echter zag de spits zijn matige poging gestopt door van der Steen.

Zes minuten later onderschept van der Venne een bal na matig opbouwen van Den Bosch. Hij zet Navratil alleen voor de keeper maar de rechtsbuiten raakt de paal. Den Bosch is in de counter vervolgens gevaarlijk waarbij Istvan Bakx zelfs een bal van de lijn moet halen.

Pieter Langedijk is in de slotfase ook dichtbij een treffer. Zijn volley belandde op het dak van het doel. In de absolute slotfase, inclusief de zes minuten extra tijd, ging Go Ahead Eagles open huis spelen. Het leverde de thuisploeg echter de grootste kansen op en in de slotminuut werd de wedstrijd in het voordeel van Den Bosch beslist.

Go Ahead Eagles is daarmee geëindigd op een 5e plaats en speelt in de halve finale van de play-offs een tweeluik met FC Den Bosch. De eerste wedstrijd is op 19 mei in Deventer, de return is op 22 mei in de Vliert.