Go Ahead Eagles heeft een voorsprong van twee doelpunten weggegeven in Nijmegen en mag achteraf de handen dichtknijpen met een punt. De thuisploeg had na de rust namelijk met ruime cijfers kunnen winnen.

Een half uur had Go Ahead Eagles weinig te duchten van NEC. Voetballend wist de thuisploeg niet door te komen en de ploeg van Jack de Gier kon vrijuit vanuit de counter spelen. Tweemaal was Martijn Berden het eindstation van een vlot lopende aanval. NEC zag wel twee ballen van de doellijn gehaald worden maar dat waren klutssituaties vanuit hoekschoppen.

Vlak voor de rust kwam NEC via Flemming toch terug in het duel. Hij kon binnen schieten nadat Corboz twee keer de kans kreeg om de bal weg te werken. Het bleek de opmaat te zijn voor de thuisploeg om zich terug te vechten in het duel. Ngombo leek echter na 52 minuten de wedstrijd te beslissen. Zijn voetbeweging was even briljant als de afwerking.

Een gewonnen wedstrijd speelde Go Ahead Eagles echter niet. Velikonja schoot halverwege de tweede helft de aansluitingstreffer tegen de touwen. Drie minuten later wist Flemming, via een makkelijk gegeven strafschop, de gelijkmaker te produceren.

Voor de aanwezige toeschouwers was die 3-3 een logisch gevolg van het spelbeeld. Go Ahead was aan de bal namelijk niet goed en verdedigend was er ook het nodige op aan te merken. Met name het ‘open’ blijven spelen bij de 1-3 tussenstand en de druk die NEC op de bezoekers wist te zetten, is reden tot gespreksstof.

In de slotfase mag de ploeg van De Gier blij zijn met een punt. Het had slechter kunnen aflopen. Daarbij kan opgeteld worden dat Go Ahead zelf mogelijkheden tot kansen liet liggen. Uiteindelijk is het een winstpunt dat behaald is maar zal de nare bijsmaak zijn omdat een ruime voorsprong werd weggegeven.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl