FC Twente scoorde al in de eerste minuut de openingstreffer in de derby van het Oosten. Na de rust probeerde het elftal van Hake de opgelopen 0-2 achterstand nog wel te repareren, maar het risico van een vlijmscherpe counter lag immer op de loer. De Tukkers wonnen uiteindelijk met 1-3 in een koude Adelaarshorst.

Direct na de aftrap zocht het team van Oosting de aanval. Een slimme steekbal van Rots op Steijn gaf de geboren Hagenees genoeg vrijheid om een goede voorzet af te leveren. Omdat verdediger Amofa nog stond te dromen, kon Ugalde vrij de 0-1 binnen knikken nog binnen de minuut. FC Twente nam vervolgens het initiatief tegen een aangeslagen Kowet, beheerste het middenveld en wachtte geduldig. De tweede tegentreffer binnen het half uur was weer een misser van Amofa.

Gedurfd plan
De jonge centrale verdediger greep niet adequaat in op een dieptebal en de slimme Steijn volgde en pikte de afvallende bal op om bekwaam de 0-2 tegen de touwen te jagen. Richting de rust kwam de Deventer ploeg iets meer in het duel door enkele aanpassingen, echter kwam de eindpass nimmer goed aan. Na de thee kwam Hake met een gedurfd plan wat twee kanten op kon vallen, een vroege aansluitingstreffer en de steun van het thuispubliek kon wel eens het ultieme medicijn zijn.

Bekwaam
Die treffer viel pas in de 70e minuut toen Llansana zijn geluk beproefde en de bal in de hoek zag hobbelen. Nog furieuzer bestookte de thuisclub het doel van Unnerstall, onder aanvoering van het bloedfanatieke thuispubliek. FC Twente wankelde, maar loerde ook bekwaam op een tegenstoot. Een kwartier voor tijd kwam de ‘doodsteek’ toen Taha een tegenstoot keurig afrond. De roodgele formatie probeerde het nog wel dapper in het korte tijdsbestek waarbij het Unnerstall tot uitblinker zag uitgroeien.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl