Go Ahead Eagles heeft de competitiewedstrijd tegen Vitesse met 2-0 verloren. In het, met 19.000 toeschouwers, gevulde Gelredome was de ploeg van Rene Hake niet bij machte een resultaat uit het vuur te slepen. Pas nadat er al een 2-0 tussenstand op het scorebord stond kwam de Deventer formatie in het spel maar dat was veel te laat om de opgelopen schade te repareren.

Tempo-loos zo zou je de eerste helft kunnen omschrijven. Details beslissen dan een wedstrijd en die details waren niet in het voordeel van de Deventerploeg. Wittek schiet namelijk een vrijetrap binnen maar vanuit de beelden is duidelijk te zien dat Jay Idzes de bal speelt en de vrijetrap dus nooit gegeven had mogen worden. In het restant van de eerste helft beperkte Vitesse zich tot verdedigen op eigen helft en Go Ahead Eagles tot heen en weer spelen van de bal zonder daarbij gevaarlijk te worden.

In de tweede helft kabbelde het duel voort tot de 66e minuut. Op dat moment had Vitesse de druk opgevoerd en kwam het tot drie hoekschoppen op rij waarbij de laatste gepromoveerd werd tot doelpunt. Hake bracht vervolgens Stokkers naast Lidberg en eerstgenoemde kreeg tien minuten voor tijd een enorme kans op de gelijkmaker. Echter zag Finn Stokkers zijn poging over het doel belanden. Ook Lidberg was nog dicht bij een doelpunt maar zijn, van richting veranderde voorzet, belande op de onderkant van de lat.

Go Ahead Eagles zal dus resultaat moeten boeken tegen Excelsior en RKC komende week om niet in de problemen te komen en vooral dit duel in Arnhem maar snel vergeten.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl