GA Eagles heeft in de vierde opeenvolgende topper een goed resultaat behaald. In de Adelaarshorst liep de ploeg van John Stegeman in de slotfase ruim over Roda JC heen, 3-0.

Dat een voetbalwedstrijd altijd voor een verrassing kan zorgen bleek weer tijdens het thuisduel van Go Ahead Eagles tegen Roda JC. Ruim een uur lang zat de wedstrijd op slot en gebeurde er niets in de Adelaarshorst. Het publiek kon hoogstens genieten van een nazomer zonnetje. Dat het stadion een half uur later volledig op de kop zou staan had niemand meer verwacht.
Go Ahead Eagles en Roda JC worstelden vooral met de eigen slordigheden. De veldbezetting bleek bij beide teams onvoldoende en de nauwkeurigheid in de passing was helemaal ondermaats. Echter kwam Go Ahead Eagles na een uur beter in de wedstrijd. Met Langedijk op de linkerflank en Paco van Moorsel op het middenveld werd de bezetting beter.
Halverwege de tweede helft leek de wedstrijd af te stevenen op het golden goal principe. De ploeg die scoort zou winnen. In die minuut raakte Van Moorstel na een prima GA Eagles aanval de lat. In de counter bleek Verhulst de winnaar in een één tegen één duel met Engels. Beide teams hadden de golden goal kunnen maken maar die bleef nog even uit.
Tien minuten voor tijd verraste Paco van Moorsel vriend en vijand. Hij kwam na een prima pass van Lelieveld rechts voor de goal uit. Waar bijna iedereen een voorzet had verwacht, schoot van Moorsel de bal diagonaal binnen. Het bleek de golden goal te zijn omdat Roda JC daarna als een kaartenhuis in elkaar zakte.
De weerbaarheid van de ploeg uit Kerkrade is dus nihil. Al vaker dit seizoen zakt Roda na een tegengoal ver weg. Ook vanmiddag in Deventer. Go Ahead Eagles profiteerde optimaal en liep uit na een grote zege. Twee minuten na de openingsgoal was Langedijk dichtbij een volgende treffer. Zijn poging kon nog gekeerd worden door doelman Muijters. De daaropvolgende voorzet werd door Thomas Verheydt wel achter doelman Muijters gekopt waardoor de wedstrijd definitief gespeeld was.
Het publiek ging met een nog fijner gevoel huiswaarts. Een uitstekende doeltrap van Verhulst werd door Verheydt doorgekopt waardoor van Moorsel vrije doortocht richting Muijters had. Zijn tweede van de middag zorgde voor een uiteindelijk grote uitslag in het voordeel van Go Ahead Eagles.
De ploeg van John Stegeman behaald in vier topwedstrijden acht punten en is na 9 wedstrijden in de eerste divisie weer koploper. Voorlopig is het genieten van deze ploeg. En dan worden 60 matige minuten door het optimistische Deventer publiek snel vergeten.