Go Ahead Eagles startte uitstekend met goed en dominant voetbal in Volendam. Philippe Rommens zette de Deventer formatie op 0-1, echter zakte het daarna diep door de ondergrens. De ploeg werd gemakzuchtig. FC Volendam knokte voor wat het waard was en kwam zelfs op gelijke hoogte. Vlak voor tijd scoorde invaller Llansana alsnog de winnende treffer.

“Die goal was lekker, was wel lang geleden”, sprak een opgeluchte Rommens na afloop. Vervolgens probeerde hij het aansluitende verval te analyseren: “Het ging misschien wel te makkelijk met het gevoel ‘vandaag gaat het wel lukken’.”

Slecht uitzien
Vooral defensief liet de ploeg van Hake steken vallen na die uitstekende eerste 20 minuten aan De Dijk. Binnen een kort tijdsbestek kreeg Volendam drie kansen op de gelijkmaker, echter was daarmee Kowet niet wakker geschud. “Dat mag ons gewoon niet gebeuren, als je in de discipline en in de energie die je brengt en de samenwerking niet goed is, dan kan je er heel slecht uitzien”, zag ook trainer Hake na afloop. En het zag er inderdaad slecht uit.

Gemakzuchtig
Slap en gemakzuchtig hobbelde zijn ploeg over de dramatische kunstgrasmat in Volendam en zag het Johnson drie grote kansen missen. Nauber verlengde nog wel een vrije trap van Rommens en Adekanye stuurde het speeltuig richting de winkelhaak, maar de thuisploeg knokte dapper terug en voorkwam een grotere voorsprong van de Deventenaren.

Geen druk
Vlak voor de thee kwam de beloning voor het ‘andere Oranje’: Le Roux kon een afvallende bal eenvoudig aannemen en Rommens en Amofa zetten geen enkele druk zodat de Zuid Afrikaan alle tijd en gelegenheid kreeg de bal achter de ziedende De Lange te jagen voor de 1-1. Een motivatiegoal voor het reeds gedegradeerde Volendam dat in de laatste wedstrijd behoorlijk vrijuit speelde.

Het verhaal van het seizoen
Direct na de thee kon Victor Edvardsen zijn naam waarmaken, want hij soleerde keurig naar zijn linkerbeen binnen de 16, daarmee zijn tegenstander passerende. Echter werd zijn inzet gekeerd door doelman Van Oevelen. Evenals een veel te zachte inzet van Breum enkele minuten later. 100% Kansen, maar geen treffer, het verhaal van het successeizoen voor GA Eagles.

Bedenkelijk niveau
Breum draafde na een uur spelen 1 op 1 richting Van Oevelen die ook die aanval in de kiem smoorde. Daarmee was de jonge sluitpost de uitblinker in zijn debuutwedstrijd voor FC Volendam. De wedstrijd zakte uiteindelijk nog verder weg richting een bedenkelijk niveau waar beide teams grossierden in fouten en onmacht. Vier minuten voor tijd werd invaller James weggestuurd binnen de 16, echter trof de oud-Volendammer weer Van Oevelen op zijn weg.

Hotseknots
Maar toch kwam er een tweede treffer voor de Deventer-ploeg toen, na een hotseknots-situatie, de bal voor de voeten kwam van invaller Llansana die de Volendam-goalie wel wist te passeren. Een opluchtingstreffer voor Go Ahead Eagles en zijn hondstrouwe aanhang die de overwinning vierden voor en in het uitvak. Een morele opkikker na een slecht duel, een matige generale richting donderdag…

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl