GA Eagles heeft na een 1-1 gelijkspel een punt overgehouden aan het bezoek bij De Graafschap. Met name na rust voetbalde de ploeg van Leon Vlemmings beter mee en had er zelfs meer ingezeten. Echter gold dat ook voor de thuisploeg waardoor het gelijkspel terecht was.

Op een, met 9331toeschouwers, gevulde Vijverberg trok de thuisploeg vanaf het beginsignaal ten aanval. Het leverde de ploeg van Henk de Jong in het eerste bedrijf een vijftal kansen en groot aantal mogelijkheden op. Al na zes minuten dook van Mieghem alleen voor Stevens op. Maar de in goede vorm verkerende Stevens hield de bezoekers op de been. Even later mag El Jebli in buitenspelpositie rakelings naast schieten.

De grootste mogelijkheid voor De Graafschap was halverwege de eerste helft te noteren. Na een snelle combinatie met Sjoerd Ars schoot Diemers de bal hard op de onderkant van de lat. Pas na 25 minuten meldde GA Eagles zich voor het eerst voor het doel. Op dat moment had Joey Suk moeten scoren, toen hij oog in oog met Bednarek stond. Hij zag zijn schot echter gekeerd worden door de doelman.

De Graafschap behield het veldoverwicht maar de storm van de eerste 25 minuten ging steeds meer liggen. Go Ahead Eagles kwam beter in de wedstrijd en kreeg via Givan Werkhoven de grootste kans van de eerste helft. Vijf minuten voor de rust kon hij alleen op Bednarek af, nadat Suk en Langedijk hem hadden vrijgespeeld. Echter verzuimde Werkhoven om te scoren.

Toch kreeg de eerste helft een mooi slotakkoord voor de Deventer ploeg. In de vierde minuut van de extra tijd schoot Langedijk namelijk raak. Ketting stuurde een bal de diepte in die door Hettinga na Suk werd gespeeld. Zijn strakke voorzet belandde bij Langedijk die snoeihard diagonaal binnenschoot. GA Eagles kon daardoor met een wel erg fijn gevoel aan de thee.

In het tweede bedrijf was duidelijk zichtbaar dat de Graafschap in de eerste helft met krachten gesmeten had. De eerste mogelijkheid was daardoor ook voor Pieter Langedijk. Na een goede actie van Hölscher en dito pass van Suk, schoot eerst genoemde in het zijnet.

Tien minuten na de pauze moest de thuisploeg gelijk maken maar ook Tutuarima faalde oog in oog met Stevens. In de tegenstoot die volgde kreeg GA Eagles een grootte mogelijkheid op de 0-2. Sam Hendriks deed er te weinig mee door de bal hard naast te schieten.

Na een klein uur spelen kwam de thuisploeg langszij. Sjoerd Ars mocht in vrijstaande positie binnenkoppen nadat Hettinga met een ingooi van GA Eagles wel erg lang getreuzeld had.

In het vervolg van de tweede helft bleken de krachten op en was er van goed voetbal geen sprake meer. Beide teams kregen nog één echte kans. Allereerst schoot Serrarens net naast en even later deed Langedijk dat aan de andere kant.

Voor GA Eagles is dit een gewonnen punt en daarmee verlengt de ploeg de ongeslagen serie die ingezet is tijdens het duel met Almere City. Met twee thuiswedstrijden tegen Jong Ajax en Jong Utrecht voor de boeg, en ook nog eens in eigen stadion, moet de ingeslagen weg een vervolg krijgen.

Verslag Patrick Kieftenbelt