Go Ahead Eagles heeft ook zijn zesde thuiswedstrijd niet verloren. Sterker nog: er werd opnieuw met dikke cijfers gewonnen. Ditmaal werd het Vitesse van Philip Cocu aan de zegekar gebonden. Een avontuur dat zijn weerga niet kent: want een 5-1 overwinning is ongekende luxe tegen Vitesse waar al 43 jaar in de Adelaarshorst niet van gewonnen werd.

De start van de ploeg van Rene Hake was veelbelovend. Na ongeveer vijf minuten spelen leek de ploeg op voorsprong te komen. Daarvoor had Victor Edvardsen alleen de bal breed moeten spelen op naamgenoot Oliver. Echter koos eerstgenoemde voor een schot met de buitenkant van de voet waardoor de bal ver naast het doel van Room belandde.

Vanuit een onmogelijke hoek
Halverwege de eerst helft kon de Adelaarshorst voor het eerst juichen nadat Oliver Edvardsen een hele mooie aanval had bekroond met een doelpunt, maar dit keer ging er een streep door de goal vanwege buitenspel. Dat driemaal scheepsrecht is, bleek ook vanavond weer. Willum Willumsson schoot keihard, en vanuit een onmogelijke hoek, raak waarna er wel gejuicht mocht worden in het stadion. De geel-zwarten beklaagden zich nog omdat de inworp, die eraan vooraf ging, niet op de juiste plek genomen zou worden.

Wervelwind
In de tweede helft werd het vervolgens eenrichtingsverkeer. Het is toch iedere keer verbazingwekkend hoe Go Ahead Eagles wedstrijden naar zich toe weet te trekken. De ene combinatie is nog mooier dan de ander en een ploeg als Vitesse weet zich daar totaal geen raad mee. Als een wervelwind vloog Go Ahead Eagles in het tweede bedrijf door de Adelaarshorst. Toen na ruim een uur de 2-0 van Olivier Edvardsen op het bord kwam, kon de storm even gaan liggen. Scheidsrechter Blank vond het namelijk nodig een afkoelingsperiode in te gelasten nadat er welgeteld één heel en leeg bekertje op het speelveld terecht was gekomen.

Freewheelend
De hervatting deed Go Ahead Eagles in ieder geval goed. Want nog geen minuut na de hervatting was het 3-0 en bleek de wedstrijd gespeeld. Freewheelend kon de thuisploeg richting het einde, waarin ook Willumsson en Kramer nog op het doelpuntenlijstje verschenen met tussendoor nog Marco van Ginkel namens de bezoekers.

18 Punten, een vijfde plaats. Het is genieten als je Eagles bent!

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl