Go Ahead Eagles heeft vrijdagavond opnieuw vergeten te winnen in een wedstrijd met veel balbezit op de helft van de tegenstander. Ditmaal was FC Dordrecht een horde die niet genomen kon worden. Het voetbal wat niet eens slecht genoemd kon worden leverde te weinig kansen op.  Zo kon het gebeuren dat FC Dordrecht er zelfs met de volle winst vandoor kon gaan. Zo’n beetje de tweede keer dat de defensief ingestelde tegenstander in het strafschopgebied van Go Ahead Eagles verscheen moest Dave Bus aan de noodrem trekken. Zeefuik liet dit buitenkansje niet liggen en bracht zijn ploeg vanf de penaltystip in de 88ste minuut op 1-2.

Go Ahead Eagles begon de wedstrijd richting de Brinkgreverweg en zette direct de tegenstander vast op de eigen helft. Halil Colak en wout Droste keerden terug in het elftal, evenals Maikel Kieftenbeld die terugkeerde na een schorsing. De kleine mogelijkheden die de ploeg creëerde waren echter niet aan de aanvallers besteed. In één van de spaarzame tegenstoten was het echter Kalisse die Dordrecht op een 0-1 voorsprong zette. Dit bleek ook de ruststand.
In de tweede helft werd de Leo Halle zijde belegerd door de rood-gele troepen. Dit leidde na een kwartier tot de meer dan verdiende gelijkmaker van Joey Suk. Onze enige scorende middenvelder moest er dus weer aan te pas komen om de stand gelijk te trekken. De Adelaarshorst ging er eens even goed voor zitten, vertrouwend op een goede afloop. Helaas mocht het dus niet zo zijn en eindigde avond in een anti-climax.
Het kampioensschap waar stiekem toch een beetje op werd gehoopt lijkt nu definitief uit zicht. In de aanloop naar de derby van aanstaande zondag tegen onze provinciegenoten, moeten we aanstaande maandag de wedstrijd tegen Omniworld absoluut in winst omzetten om de plek bij de eerste drie te verstevigen.

Stem hier op uw man of the match.