Go Ahead Eagles is de koppositie kwijt na een matige vertoning op bezoek bij Telstar. Oud Go Ahead Eagles trainer Mike Snoei zat de Deventer formatie in de weg door met 2-1 te winnen.

John Stegeman had ook in Velsen wederom zijn vertrouwde namen het veld in gestuurd. Het vaste basisteam speelt al weken als een geoliede machine. En zelfs als het in fases wat moeizamer liep dan had het altijd de kracht om in de slotfase alsnog toe te slaan.
In Velsen was het echter anders. Go Ahead Eagles kwam voor de rust niet in de wedstrijd en was aan de bal te matig om mogelijkheden af te dwingen. Met goed fatsoen schreef het meegereisde journaille een schot van Bakx op. Echter vloog die bal hoog over het doel.

Telstar had in het eerste kwartier duidelijk de overhand en was in de counter tweemaal zeer gevaarlijk. Een scrimmage ging net aan het doel van Verhulst voorbij en even later kon Ondaan vrijstaand inschieten nadat El Idrissi aan twee Go Ahead verdedigers voorbij was gegaan. Gescoord werd er niet waardoor een voortkabbelende eerste helft eindigde met de brilstand.
Na rust leek Go Ahead Eagles wat beter in de wedstrijd te komen. John Stegeman had Paco van Moorsel in de ploeg gebracht voor Orhan Dzepar. Het spel leek daarmee iets dynamischer te worden en mede daardoor konden de bezoekers wat meer druk ontwikkelen.

De eerste echte kans was echter voor Telstar. Ondaan schoot de bal in de handen van Verhulst nadat er matig werd uitverdedigd. Na een uur verving Pieter Langedijk Jaroslav Navratil. Binnen een minuut kreeg Langedijk een enorme kans op 0-1. De voorzet van Jeff Stans was echter niet aan de buitenspeler besteed.
De enorme gemiste kans van Langedijk bleek een beslissend moment in de wedstrijd. Drie minuten later kwam Go Ahead Eagles namelijk op achterstand. Jeff Stans liet zich in eigen strafschopgebied aftroeven door Kyle Scott.
In niets leek het erop dat Go Ahead Eagles nog een punt uit het vuur ging slepen. Maar een kwartier voor tijd kon het de wedstrijd plots weer winnen. Thomas Verheydt knikte raak na een goed aangesneden hoekschop van Stans.

De hoop op en late ontsnapping was tien minuten voor tijd verdwenen nadat Springer Telstar wederom op voorsprong had gebracht. Met man en macht zocht Go Ahead Eagles na een gelijkmaker. Één echte mogelijkheid leverde dat nog op. Maar in de slotminuut schoot de Telstar defensie een bal uit de doelmond die door Van Moorsel was ingebracht.
Go Ahead Eagles verliest de koppositie in Velsen en staat, nadat het weken aan het langste eind trok, weer met beide benen op de grond.