Go Ahead Eagles heeft de thuiswedstrijd tegen Jong AZ met 1-0 gewonnen. Na 70 minuten werd Istvan Bakx matchwinnaar door de enige treffer van de avond binnen te schieten.

Go Ahead Eagles dat, ten opzichte van afgelopen maandag, begon met Thomas Verheydt in de punt van de aanval en met Istvan Bakx op de rechtsbuitenpositie had zich al na vijf minuten in een zetel kunnen schieten. Richard van der Venne kreeg een enorme kans, oog in oog met de doelman maar mikte het leer over het doel van keeper de Boer. In het vervolg domineerde Go Ahead Eagles het duel zonder fantastisch te spelen. Het kreeg via Thomas Verheydt (kopbal uit vroege voorzet net naast) en Jeroen Veldmate (kopbal voorlangs na hoekschop Dekker) nog twee behoorlijke kansen om de score te openen. Echter stond het vizier niet op scherp bij beide spelers.Na de beet Jong AZ iets meer van zich af. Hobie Verhulst moest tien minuten na de pauze ingrijpen bij een inzet van Jacobs. Even later hobbelde een poging van de ingevallen Pieter Langedijk net voorlangs. De ploeg van John Stegeman toonde wel vooruit te willen maar de onzuiverheid nam gaandeweg de tweede helft toe. De ploeg is uit vorm en dat werd met name duidelijk op het moment dat het rond het strafschopgebied in balbezit is. Paco van Moorsel kreeg na ruim een uur spelen een grote kans in de schoot geworpen. Doelman de Boer trapte de bal zomaar in de voeten van de aanvallende middenvelder waarna van Moorsel van 30 meter een poging waagde. Ook deze poging bleek niet doeltreffend te zijn.Het leek aan te komen op de slotfase totdat Istvan Bakx met een hard schot een aardige aanval doeltreffend af wist te ronden en de verdiende voorsprong op het bord kwam te staan. In de slotfase werd het nog even spannend voor het doel van Hobie Verhulst waarbij invaller Duin maar net over schot tussen Veldmate en Baas in. Na twee thuisnederlagen wint Go Ahead Eagles weer in de Adelaarshorst en heeft het ruim anderhalve week om na die felbegeerde nacompetitievorm te zoeken.