Go Ahead Eagles heeft een zakelijke maar uiterst welkome overwinning behaalt in en tegen Helmond. In de aanloop naar de halve finale van de KNVB-beker aanstaande donderdag, was het even de vraag of de focus op het competitietreffen er wel was. Ondanks een vracht aan blessures liet de ploeg van Andries Ulderink zien dat die vrees ongegrond was. Met  een 0-1 overwinning , door een doelpunt van Nigel Hasselbaink kort na de thee, werd een belangrijke stap gezet naar een plaats bij de eerste vijf.

Naast de langer geblesseerden Parnela, Oosthout en van der Biezen, moesten voorafgaand aan het duel in Helmond ook Kieftenbeld, Zuidam, Gerritsen, de Groot en Colak verstek laten gaan.  De start van de wedstrijd was echter goed. Beter combinerend liet Go Ahead zien een bovengemiddelde ploeg te hebben. Kansen bleven echter achterwege. Deze kwamen er lopende het duel wel voor de thuisploeg. Van Leerdam mikte echter tweemaal op het houtwerk naast Remko Pasveer.
In de rust moest kon Dave Bus aan de lange lijst geblesseerden worden toegevoegd. Hij moest in de kleedkamer achterblijven met een bovenbeenblessure. Met Michael Jansen als vervanger in het centrum van de verdediging werd echter geen goal toegestaan aan de tegenstander, waardoor het doelpunt van Hasselbaink op aangeven van Hollart de winnende bleek te zijn.
De tweede clean-sheet op rij en  alweer de dertiende nul achterin dit seizoen, zal de ploeg veel vertrouwen geven voor de bekerkraker tegen Ajax. Heel Go Ahead Eagles, heel Deventer, kan gaan toeleven naar de ‘big match’ op donderdag. Ons hart gaat sneller kloppen en vergeet niet , we beginnen gewoon weer met 0-0.