3-2 voor; FC Groningen met negen man verder na twee keer rood binnen een paar minuten; nog 20 minuten te spelen.

Dat kon toch niet meer misgaan….

En toch moest Go Ahead, na de treffer van invaller Zeefuik in 87ste minuut uit een hoekschop, genoegen nemen met een gelijkspel. De Groningse fans vierden de puntendeling als een overwinning.
Voor de Deventer aanhang voelde het als een nederlaag.

Eerste helft

Wederom een uiterst sfeervolle Adelaarshorst, ondanks het vroege aanvangstijdstip van half een, met vrijwel alle stoeltjes bezet. Het uitvak was vol en vocaal behoorlijk aanwezig. Go Ahead begon goed aan de wedstrijd, ook al was de eerste goede kans voor de Groningers. Daarna nam Go Ahead het heft in handen en dat resulteerde in een vroege treffer. in de 10e minuut bracht Falkenburg, na een aanval uit het boekje, de bal van rechts panklaar op voor Marnix Kolder die recht voor het doel niet miste; 1-0.

Go Ahead domineerde en Antonia bracht Houtkoop in perfecte positie voor keeper Bizot, die echter niet in actie hoefde te komen; Houtkoop schoot namelijk huizenhoog over. Groningen acteerde matig hoewel het wel een paar kansen kreeg middels afstandsschoten. Net toen iedereen zich opmaakte voor de rust sloeg het noodlot voor de Eagles toe; een klutsbal op het middenveld bracht onverwacht de Groninger v.d. Velden in stelling die alleen op Room af kon gaan en niet zelfzuchtig aflegde op de meegelopen Chery; 1-1.

Tweede helft

Direct na de rust ontvouwde zich een waar spektakelstuk op de wederom perfect uitziende grasmat van de Adelaarshorst. Eerst kreeg Groningen een goede kans, daarna ontstond een klutssituatie aan de ‘overkant’ besloten door een bekeken schuiver van opnieuw Kolder; 2-1. Het antwoord van Groningen volgde binnen een paar minuten. De Hongaar in Groningse dienst Adorjan kon vrij aannemen in de zestien en liet Room kansloos: 2-2. De Eagles waren niet onder de indruk de zochten direct weer de aanval. Opnieuw kreeg de Groninger defensie de bal niet goed weg en nu kon Schenk, die wederom een ijzersterke wedstrijd speelde, de bal binnenschieten; 3-2.

De Groningers hadden veel overtredingen nodig om met name Kolder af te stoppen. Arbiter Sanders liet weer veel toe maar rond de 70ste minuut was het dan twee keer raak. Een keer direct rood voor Adorjan en de tweede gele kaart voor Letschert (neerhalen doorgebroken speler) betekende dat de groene brigade was gereduceerd tot 9 spelers. De voorsprong uitspelen was het enige dat Go Ahead zou moeten doen en het liefst de overtalsituatie uitbuiten door nog een keer te scoren en daarmee de wedstrijd definitief te beslissen. Kansen waren er genoeg maar paal, lat en doelman Bizot, die een goede wedstrijd keepte, stonden succes in de weg.

En toen Go Ahead steeds angstiger begon te acteren, knullig balverlies leed en vrije trappen en hoekschoppen moest weggeven gebeurde wat natuurlijk nooit had mogen gebeuren; invaller Zeefuik scoorde uit een hoekschop vlak voor tijd en Go Ahead kwam deze tegenslag niet meer te boven. Drie keer een voorsprong nemen bleek uiteindelijk onvoldoede voor de volle winst. Na vier duels elfde op de ranglijst.

Stem hier op uw man of the match.

Go Ahead Eagles – FC Groningen 3-3 (1-1)
11. Kolder 1-0; 45+1 Chery 1-1; 48. Kolder 2-1; 54. Adorjan 2-2; 59.Schenk 3-3; 87. Zeefuik 3-3. Rood; Adorjan (68) Letschert (70, 2x geel) geel GAE; Schenk, Turuc, Antonia ; geel FCG; Kirm, Lindgren, Letschert, Zeefuik.
Arbiter; Sanders Toeschouwers; 7.339

Go Ahead Eagles
Room, Amevor, Vriends, v.d. Linden (Kavak 90+3), Schenk, Falkenburg, (Lambooij 65),Overgoor, Turuc, Antonia, Kolder (Godee 80), Houtkoop.
FC Groningen
Bizot, Kappelhof, Letschert, Botteghin, Wijnaldum, Adorjan, Lindgren (Zivkovic 87) Chery (Zeefuik 77) Kirm (Kieftenberld 73), vd Velden, Kostic.