Wie om half tien op zaterdagavond Teletekst raadpleegde dacht misschien een logische uitslag te zien. Niets was echter minder waar. In het al lang niet meer volle Friese Haagje was Go Ahead lang de bovenliggende partij. Toch stapte het met lege handen terug in de bus; 3-1.

Eerste helft

Beide ploegen startten met een gewijzigd elftal ten opzichte van het afgelopen weekend. Van Basten moest Van de Berg en goudhaantje Finnbogasson missen. Foeke Booy stuurde Lars Lambooij en Schroyen het veld in voor de geschorste Turuc en Schenk.
Na de eerste schermutselingen was het Go Ahead dat de wedstrijd naar zich toe trok en mocht het zichzelf kwalijk nemen dat het bij rust slechts 0-1 stond. Uit enkele fraaie mogelijkheden wist alleen Erik Falkenburg vlak voor rust doelman Nordfelt te passeren.

Tweede helft

De tweede helft kreeg helaas een heel ander gezicht. Evenals de uitwedstrijden tegen PSV en Ajax vond de thuisploeg, koud in het veld, al snel het net achter Eloy Room. In een tijdsbestek van vijf minuten was de fraaie voorsprong door doelpunten van De Roon en Van Anholt als sneeuw voor de zon verdwenen; 2-1. Even leken de rood-gelen volledig overlopen te worden, echter de ploeg herstelde zich goed. In het tweede deel na rust werden er wederom goede mogelijkheden uitgespeeld maar bleef de verdiende gelijkmaker uit. Van der Linden was twee keer met een vrije trap dichtbij  en Erik Falkenburg had acht minuten voor tijd met het hoofd de gelijkmaker moeten maken. Een vrije kopkans binnen de vijfmeter verdween, tot afgrijzen van alle Deventenaren, over het doel. Even later gooide Ziyech, via het been van een Eagles-verdediger de wedstrijd in het slot; 1-3.

De nieuwe nederlaag brengt ons team steeds dichter bij de gevarenzone.  Om met een goed gevoel de winterstop in te gaan zullen de Overijsselse derbys de nodige punten moeten opleveren, te beginnen aanstaande woensdag met het restant van het gestaakte duel tegen Heracles. 24 minuten richting de Leo Halle en 45 minuten stormen richting de B-side moet de punten in de Adelaarshorst kunnen houden.

Stem hier op uw man of the match.

Interviews

Foek Booy