Om nog kans te houden voor een langer verblijf in de eredivisie gold in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen maar één ding en dat was 3 punten pakken. Het ontbrak de mannen van Maaskant zeker niet aan strijd in deze wedstrijd maar toch werd het verdedigend weer te makkelijk weggegeven waardoor men twee keer tegen een achterstand aan keek. Via Hendriks en Maatsen gesteund door het fantastische publiek kwam men toch op 2-2 en ging men in de slotfase alles of niets spelen. Via een counter profiteerde Groningen van de ruimte die er onstond en zo de 2-3 eindstand op het scorebord zette.

Er volgen nu nog 2 wedstrijden, uit naar Ajax en thuis tegen Sparta. Theoretisch is er nog een kans maar dat lijkt haast een onmogelijke opgave.