Go Ahead Eagles heeft haar 1000ste wedstrijd in de Eredivisie niet op kunnen fleuren met een fatsoenlijk resultaat. Je kunt natuurlijk verliezen van de aanstaande landskampioen, maar de manier waarop geeft te denken.

De belangen zijn enorm in deze fase van de competitie waar de definitieve plek op de ranglijst bepaald gaat worden. Er was echter geen enkel geloof in een goed resultaat zichtbaar. Aanvallend bleek de ploeg weer buitengewoon fantasieloos en verdedigend stond het ook niet bijster goed. Tot aan de rust mochten de mannen van Booy al drie keer aftrappen.

Gelukkig bleek de ruststand ook de eindstand, al kwam dat vooral omdat PSV niet veel meer energie wilde verspelen, 0-3. De 400 meegereisde supporters uit Brabant bouwden hun eigen carnavaleske feestje en zongen liedjes waarin het woord ‘kampioen’ vaak voorbij kwam.

De supporters hadden gelukkig wel in de gaten dat dat de mijlpaal van 1000 wedstrijden best bijzonder is. Ondanks het resultaat bleef men massaal op de tribune om van het vuurwerk te genieten en bezocht men enthousiast de afterparty op het supportersplein.
De stemming in de bomvolle tent was opperbest en zo kreeg de avond toch nog het slot die het verdiende .

Go Ahead Eagles – PSV 0-3 (0-3)

Stem hier op uw man of the match.