Op een zonovergoten Sportpark de Zandweerd blies scheidsrechter Mulder om 15:01 voor de aftrap tussen Go Ahead Eagles Onder 19 en Alexandria 66 O19.
Go Ahead Eagles startte in een verassende opstelling met Oliekan centraal achterin en Ebbers op het middenveld.
Daarnaast hadden de buitenspelers Wakana en Hamulic meegekregen om veel van posities te wisselen in het begin van de wedstrijd.
De formatie van Kromkamp begon sterk aan het duel en was in een erg fysieke openingsfase de sterkste van de twee.
Elke steekbal of bal achter de verdediging werd afgevlagd door een enthousiaste vlaggenist aan de kant van de gasten.
De beste man staat er vrijwillig maar mag nog wel even de spelregels doornemen wanneer men moet vlaggen, zeker op dit niveau.
Na 30 minuten was er dan eindelijk groen licht Zakaria Eddahchouri kwam door op rechts trok voor op Said Hamulic die beheerst de 1-0 tegen de touwen tikte.
Op slag van rust staat diezelfde Hamulic op +/- 20 Meter van de Goal te wachten een afvallende bal komt door de lucht in zijn richting……… KABOOOMMMM Hamulic vuurt de bal in een volley achter een volledig kansloze keeper. 2-0!.

In de tweede helft komt Alexandria 66 een stuk sterker uit de kleedkamer dan de Deventer Formatie.
Door snel balverlies en veel lange ballen brengen de eagles hun gasten terug in de wedstrijd.
In de 59ste minuut was het dan ook Abdelmouhalmin Amghar die met een droge knal de 2-1 achter de uitstekend keepende Jay Gorter wist te krijgen.
Hierdoor kregen de gasten een tweede adem en leek de wedstrijd te kantelen.
Gelukkig was er een fantastische bal van achteruit die achter de verdediging werd neergelegd.
Met een droge schuiver 1 op 1 met de doelman was Eddahchouri de gevierde man.
Aan iedereen op het sportpark en het veld was te merken dat dit de beslissing was in de wedstrijd.
De mannen van Kromkamp kregen nog enkele kansen om de uitslag op te schroeven maar een slechte eindpassing gooide roet in het eten.

In de slotminuut van de wedstrijd was er een vrije trap op 20 meter van de goal.
Enkele jeugdwatchers wisten al te vertellen dat dit de 4-1 zou worden op naam van Hamulic.
Zo gezegd , zo gedaan. Hamulic schoot de bal hard door het midden en liet de keeper kansloos die al een stapje zijwaarts had gemaakt.
Enkele seconden later blies scheidsrechter Mulder op zijn fluit en was de uitslag van 4-1 een feit.

Hamulic een naam om op te schrijven, in de winterstop aangesloten en nu al een grote meerwaarde.
Wij kunnen niet wachten om deze jongen op linksbuiten te mogen zien schitteren bij Jong Go Ahead Eagles en wellicht wel het eerste elftal.

Opstelling GAE 019
Gorter,Kisa,Temminck,Oliekan, (‘’78 Jonker) )Greeven,Ebbers,Wakana(‘’78 Nanpersad) ,
Dumay( ‘’64 Schokker),Eddahchouri,Kok,Hamulic.