Xandro Schenk heeft zijn handtekening gezet onder een tweejarige verbintenis met Go Ahead Eagles. De 20-jarige verdediger, achter Bart Vriends als tweede geeindigd in de verkiezing ‘Eagle van het jaar’, stapt daardoor definitief over van Ajax naar de Eredivisionist uit Deventer.

Xandro Schenk is afkomstig uit de jeugdopleiding van de Amsterdamse landskampioen en speelde sinds januari al op huurbasis voor Go Ahead Eagles. De verdediger kwam in de Jupiler League tot 15 competitiewedstrijden en wist in mei via de play-offs promotie naar de Eredivisie af te dwingen met de Deventenaren. Schenk scoorde in de play-offs één keer voor Go Ahead Eagles: in de tweede ronde tekende hij voor de enige treffer tijdens de thuiswedstrijd tegen VVV-Venlo.

“De komende twee jaar wil ik die geweldige periode overtreffen”, zegt Schenk. “De promotie smaakt naar meer. Ik ben heel blij dat ik mezelf met en bij Go Ahead Eagles verder kan ontwikkelen op een nog hoger niveau.”