Go Ahead Eagles heeft een speciale avond in Utrecht met overwinning afgesloten. De wedstrijd, die omlijst was door mooie acties voor Leon de Kogel, eindigde in 2-4.

Na een slordige openingsfase gooide Go Ahead Eagles in de 25e minuut de schroom van zich af. Drie grote kansen bleken de opmaat naar een comfortabele 0-2 voorsprong die binnen drie minuten werd bewerkstelligd. Eerste schoot Jeroen Veldmate de eerste strafschop van dit seizoen voor Go Ahead Eagles binnen, waarna Richard van der Venne de bal even later uit een afgeslagen corner in de verre hoek deponeerde. Weer vijftien slordige minuten later was het rust.

Go Ahead Eagles domineerde het eerste kwartier van de eerste helft en was zeer gevaarlijk via Van Moorsel (net voorlangs) en Langedijk (schot binnenkant paal). Toch was het Jong FC Utrecht dat scoorde. Lebon mocht na een splijtende pass opstomen naar het doel en verschalkte Verhulst van dichtbij: 1-2.

De bezoekers uit Deventer raakten niet in paniek; integendeel. Binnen een tijdsbestek van twee minuten was de wedstrijd beslist en weer waren Veldmate en Van der Venne de gevierde mannen. Ditmaal was de aanvoerder trefzeker uit een directe vrije trap en stiftte de middenvelder van binnen de zestien schitterend over Paes: 1-4.

En zo kregen de bijna 1.000 bezoekers in de Galgenwaard waar voor hun geld, zeker toen Pattynama ruim een kwartier voor tijd de 2-4 aantekende met een schot van randje zestien. Het bleek het slotakkoord van een speciale avond, die naast een zege voor Go Ahead Eagles ook een mooi bedrag en een hoop steun opleverde voor publiekslieveling Leon de Kogel.