In een zeer uitbundige Adelaarshorst heeft Go Ahead Eagles zijn koppositie met verve verdedigd. Opvallend was de wijze waarop afstand werd genomen van MVV en de wedstrijd werd beslist. Vanaf minuut 26 werd in een tijdsbestek van amper 4 minuten de brilstand naar 3-0 getild door doelpunten van Patrick Gerritsen, Jules Reimerink en Kari Arkivuo.

Opnieuw bleken gedwongen wisselingen in de basis geen  nadelig effect te hebben op de uiterst stabiele ploeg. Andries Ulderink moest door blessures van Post en Droste en afwezigheid van de man in vorm Reza Ghoochannejhad weer schuiven met de basisopstelling. Jules Reimerink kwam vanaf links te spelen en deed dit zeer verdienstelijk. Met een goal en een assist bleek hij beslissend. Halil Colak nam de spitspositie over van Reza en Diego Michiels nam met veel flair de positie over van Wout Droste rechts in de verdediging.
Het ontbreken van een beloftenelftal dit jaar lijkt voor de reserves dus geen beletsel  om de opengevallen plaatsen feilloos in te vullen. Sterker nog, misschien kun je wel stellen dat een speler niet beter wordt van het spelen van weinig inspirerende wedstrijden op een maandagavond in een troosteloze ambiance. Hoe dan ook, de angst voor de smalle selectie blijkt tot op heden ongegrond.

MVV, dat nog een kleine kans had op de tweede periode, begon wel sterk aan de wedstrijd. Het eerste kwartier kwamen de Maastrichtenaren een paar keer gevaarlijk door via met name Gomes. Na dit kwartier nam Go Ahead echter langzaam het heft in handen wat dus resulteerde in een waanzinnige 3 minuten. Daarmee was de wedstrijd ook eigenlijk gespeeld. Na de rust was de spanning uit de wedstrijd maar werd het publiek nog enkele malen vermaakt met fraaie individuele acties. Een prachtige actie van de ingevallen Timon van Leeuwen, hij dolde twee tegenstanders aan de zijkant, was hiervan de mooiste. Halil Colak bracht met zijn tiende competitiegoal de 4-0 eindstand op het scorebord.

U kunt hier weer stemmen op uw man of the match. Wederom keus genoeg.