Go Ahead Eagles heeft gisteravond voetballend Nederland verbaasd door wederom een eredivisionist buitenshuis te verslaan. In Breda werd in de kwartfinale afgerekend met NAC. Grote man bij de bezoekers was debutant Donny de Groot. Als een gedroomd  hoofdstuk uit een jongensboek schoot hij met twee doelpunten zijn nieuwe ploeg naar de halve finale van het bekertoernooi.

NAC begon voortvarend aan de wedstrijd en probeerde met veel pressie een snelle voorsprong te forceren. Dit leverde in de eerste twintig minuten een aantal grote mogelijkheden op die echter niet door de gehavende aanvalslinie van de ploeg van Robert Maaskant werden verzilverd. Gesterkt door dit feit vocht Go Ahead zich hierna sterk terug in de wedstrijd, resulteren in mogelijkheden voor Arkivuo, Post en Hasselbaink.
Het offensief wat NAC in het begin van de tweede helft opvoerde was maar van korte duur. De ingevallen Donny de Groot bracht meer dynamiek in het Deventer aanvalsspel waardoor er meer dreiging ontstond voor de neus van doelman ten Rouwelaar. Het geloof in een daverende verrassing werd in de 65ste minuut danig versterkt. Een voorzet van Arkivuo werd diep bij de tweede paal door ‘Maradonny’ de Groot in het spreekwoordelijke onmogelijke hoekje gekopt. 0-1. Even later stond de Groot echter ook aan de basis van de gelijkmaker. Een ongelukkige verdedigende actie werd door scheidsrechter Wegereef aangegrepen om de bal op de stip te leggen, waarna Gorter de bal onberispelijk achter de uitstekend keepende Pasveer schoot, 1-1. Het Bredase publiek ging er eens even goed voor zitten in de hoop dat de thuisploeg het avondje NAC toch nog enige glans kon geven. Niets was echter minder waar. Het was wederom Donny de Groot die Go Ahead op een definitieve voorsprong zou zetten. Al kappend en draaiend rondde hij een echte spitsenactie vakkundig af. Wat een droomdebuut!
In het slot van de wedstrijd hield Remko Pasveer, zoals zo vaak dit seizoen, zijn doel schoon en waren er al counterend zelfs nog mogelijkheden voor de Deventernaren.

Omdat de Bredase aanhang zich nog wenste te misdragen werd de aanhang van Go Ahead nog een prachtig uurtje in het lege stadion gegund. Een geweldig slot van een memorabel avondje NAC welke nog lang in ons geheugen gegrift zal staan. Hoogstwaarschijnlijk 25 maart wacht in Deventer de halve finale tegen Ajax. En weer beginnen we gewoon met 0-0.