Go Ahead Eagles heeft de thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht in de dying seconds gewonnen. Julius Bliek gaf met zijn eerste balcontact een zetje in de goede richting door de gelijkmaker op het bord te zetten. Pieter Langedijk liet in de slotminuut de Adelaarshorst ontploffen door de winnende treffer tegen de touwen te schieten.

Voorafgaand aan het duel kon je een beetje uittekenen hoe deze wedstrijd zou gaan lopen. Dordrecht met minimaal negen spelers achter de bal en Go Ahead Eagles dat de ruim 70 procent balbezit om moet zien te zetten in doelpunten. Lukt dat de ploeg van Stegeman dan wordt het een makkelijke avond maar als het stroef loopt dan kan het ontzettend vervelend worden.
Het laatste geschiede en dat had wellicht te maken met een enorme kans voor Thomas Verheydt die gemist werd. De lange spits kreeg de bal op een presenteerblaadje maar schoot voorlangs. Nog binnen het half uur had Orhan Dzepar de openingstreffer op zijn schoen maar ook zijn poging trof geen doel.
Dordrecht had een muur opgetrokken en daar had Go Ahead Eagles het zichtbaar lastig mee. In de laatste fase van de eerste helft werd de ploeg van Stegeman ook niet meer gevaarlijk en moest het zelfs een tegentreffer incasseren. Cijntje was de afmaker van een snelle counter waarbij de omschakeling van Go Ahead Eagles onder de maat was.
Na de pauze poogde John Stegeman zijn ploeg van nieuwe en frisse impulsen te voorzien. Langedijk kwam voor Dzepar en Paco van Moorsel verving Jeff Stans. Het zorgde niet eens direct voor gevaar maar het leverde wel nieuwe energie op. De snelle voorzetten die iedere keer opnieuw gegeven werden vielen vaak verkeerd. Tot het moment dat Julius Bliek het veld betrad. De fanatieke zeeuw kreeg de gelijkmaker op het scorebord met zijn eerste balcontact.
In de slotfase zette Go Ahead Eagles alles op alles om de overwinning nog naar zich toe te trekken. Het leverde een spannend moment op voor het doel van Hobie Verhulst. Dordrecht leek vier minuten voor tijd de winnende treffer te maken. Echter werd deze goal afgekeurd vanwege buitenspel. Dit terwijl Lelieveld de bal in eigen doel had geschoten maar daarbij gehinderd werd door de vanuit buitenspel staande Zamouri.
In de vijf minuten extra tijd ontplofte de Adelaarshorst. De muur van Dordrecht bleek toch niet bestand tegen al het Go Ahead Eagles geweld. Een schot van Pieter Langedijk werd nog van richting veranderd en viel achter de kansloze Jansen binnen waardoor Go Ahead Eagles in de laatste seconde alsnog wist te winnen.