De supportersvereniging en de supportersraad hebben een onbevredigende reactie ontvangen van de KNVB op het verzoek welke op 22-01 is ingediend. De cc naar het ministerie van veiligheid en justitie heeft geen reactie uitgelokt.

In de reactie welke als bijlage is toegevoegd, valt te lezen dat er niet aan het verzoek gehoor wordt gegeven omdat het ‘Kader voor Beleid Voetbal en Veiligheid’ geen uitgave is van de KNVB maar van de minister van veiligheid en justitie. Een in onze ogen kortzichtige conclusie aangezien de KNVB wel als partner wordt genoemd en volgens ons organisator is van de wedstrijden in het betaalde voetbal.

De KNVB heeft wel een auditor gestuurd naar de uitwedstrijd in Groningen. Zijn waarnemingen en de meldingen in het voetbal volg systeem rechtvaardigen de opgelegde vervoersvorm zo valt tussen de regels door te lezen. Eigen schuld dikke bult?
Een kritische noot over de kaartverkoop rond de wedstrijden in Tilburg en Groningen hebben wij overigens niet kunnen ontdekken.

Niks dadergerichte aanpak, nee de goede supporters lijden wel degelijk onder het gedrag van een kleine groep welke problemen veroorzaken.
Tenslotte wordt nogmaals bevestigd dat wij zijn overgeleverd aan de grillen van de Burgemeesters in de diverse speelsteden welke, zo lijkt het althans, sterk beïnvloed worden door de meldingen in het  voetbal volg systeem.

Wij onderzoeken welke vervolg stappen kunnen worden ondernomen. Mogelijk richten we ons direct tot de minister van veiligheid en justitie. Daarnaast willen we graag weten hoe het voetbal volg systeem wordt gevuld en leggen we dit ‘dossier’ voor aan de SBV. (Supporters platform Betaald Voetbal)

30-01 SV en SR eisen opheldering KNVB